Keleivis pamatavo temperatūrą Kauno viešajame transporte

by Lina | 1 kovo, 2018 5:19 am

Kaunietis viešojo transporto keleivis atliko eksperimentą ir pamatavo temperatūrą miesto autobusuose, troleibusuose bei mikroautobusuose.

 

 

 

Skaitytojų dėmesiui – jo atlikto tyrimo rezultatai.

„Anksčiau nuolat važinėdavau troleibusais, nes ten, kur gyvenu, jų daugiausiai važiuoja.

Bet atėjus žiemai esu priverstas perlipti į mikriukus. Nes troleibusais važinėti nebeįmanoma.

Autobusai kai kurie būna šilti, kai kurie šalti. Bet kelionė troleibusais – tikrai ne. Nebent užpakalį nori nušalti…

Šiandien paėmiau termometrą ir pravažiavau visais – troleibusu,autobusu, mikriuku. Lauke buvo -17 laipsnių.

Troleibuse, kaip įprasta, buvo galima ledus gaminti – termometras rodė 8 laipsnius šilumos…

Autobuse buvo šilčiau – termometras rodė 14 laipsnių. Bet pro duris nuolat pučia šaltas oras, reikia ieškoti užuovejų…

Paskutinė kelionė buvo 53 mikriuku, šilčiausia. Termometras rodė 20 laipsnių. Juokavom su draugu, kad pas jį namie šalčiau būna. Kai lauke taip šalta norisi kad bent viešajam nebūtų minusinė temperatūra…”

Bendrovės „Kauno autobusai” komentaras:

UAB „Kauno autobusai“ paslaugas keleiviams teikia pagal Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje numatytus reikalavimus (paslaugos užsakovas – Kauno miesto savivaldybės administracija). Sutartyje yra numatyti standartiniai reikalavimai transporto priemonėms, vienas iš jų – transporto priemonės salonai turi būti šildomi vežant keleivius, kai oro temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių Celsijaus. Kadangi autobusas / troleibusas yra mobilus statinys, jokie kiti reikalavimai nėra taikomi.

Šildymo sistemos yra įrengtos visose transporto priemonėse, vairuotojai jas tikrai įjungia, tačiau autobusai ir troleibusai yra laikomi atviruose parkuose, tad salonai šaltuoju metų laiku įšyla ne iškart, o dažniausiai tik po 2–3 reisų arba po 1–1,5 valandos.

Kita vertus, palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas 1,20 m pločio duris (trejas, ketverias ar netgi penkerias) atidaro kas 1–1,5 min (stoti ir atverti visas duris įpareigoja aukščiau minėta sutartis), tikriausiai nėra įmanoma. Jeigu ir kambaryje, kuriame palaikoma 20–24 laipsnių temperatūra, kas tiek laiko varstytume balkono duris, temperatūra tikrai gerokai kristų žemyn.

Deja, ties autobusų / troleibusų durimis įrengti kokias nors „šilumos užuolaidas“, kaip, pavyzdžiui, prekybos centruose, nėra techninių galimybių, to nenumato ir transporto priemonių gamintojai.

Mažuosiuose miesto tipo autobusuose, kurie yra nauji, gerokai mažesnės talpos ir atidaromos tik vienos durys, užtikrinti aukštesnę temperatūrą yra gerokai lengviau, tad ir keleiviams juose šilčiau.

Sakoma, kad nėra blogo oro, gali būti tik netinkama apranga. Tad keleiviams norėtume palinkėti sveikatos, žvarbią žiemos dieną šilčiau apsirengti ir aktyviau judėti, keliant kūno temperatūrą.

 

eBus.lt

Keleivio nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2018/03/apie-kaun-sil.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2018/03/apie-kaun-sil1.jpg
  3. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2018/03/apie-kaun-sil2.jpg

Source URL: https://ebus.lt/keleivis-pamatavo-temperatura-kauno-viesajame-transporte/