Keleivių vežėjai kreipiasi į valdžios institucijas: verslo situacija blogėja

by Lina | 23 kovo, 2020 4:41 am

Lietuvos keleivių vežėjai dėl drastiškai sumažėjusių keleivių srautų yra priversi mažinti reisų skaičių tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutuose. LKVA ir LINAVA keleivių vežėjai kartu bando spręsti susidariusias problemas.

 

 

Sekmadienį apie susidariusią padėtį buvo apklausti 14 Lietuvos keleivių vežėjų, kurie veža keleivius 70 proc. tolimojo susisiekimo maršrutų.

Gauti duomenys rodo, kad vežėjai nuo karantino pradžios buvo priversti nutraukti apie pusę maršrutų, rida sumažėjo apie 60 proc., vežėjų gautos pajamos  šeštadienį (2020-03-21) buvo 0,19 Eur/km, t.y.,  jos, priklausomai nuo maršrutų, sumažėjo apie 70-90 proc.

Siekiant užtikrinti minimalaus, gyvybiškai svarbaus tolimojo susisiekimo maršrutų tinklo funkcionavimą, dabar kaip niekad yra būtina valstybės pagalba, t.y. būtinas valstybinis užsakymas.

Manome, kad pastarosiomis dienomis dar funkcionuojantys maršrutai galėtu būti pagrindas nustatyti  minimaliems būtiniausiems visuomenės poreikiams užtikrinti. LTSA kartu su vežėjais galėtų koreguoti tinklą, kad jis būtų optimalus visais požiūriais ir paliktų minimalių kelionių galimybę.

Atsižvelgiant į visas šias aplinkybes, keleivių vežėjai prašo skubos tvarka svarstyti Vyriausybės galimybes prisidėti prie tolimojo susisiekimo tinklo išlaikymo ekstremaliosios situacijos ir karantino laikotarpiu, paskiriant dotacijas ir taip kompensuojant nuostolius, kurie patiriami minimalaus tolimojo susisiekimo tinklo funkcionavimo užtikrinimui.

Atkreipiu dėmesį, kad vežėjai šiuo metu nekalba apie pelną, kalba tik apie patiriamų nuostolių kompensavimą. Mūsų nuomone, visiškai nutraukti tolimojo susisiekimo maršrutų negalima dėl bent minimalios gyventojų judumo galimybės, tačiau vežėjų resursai senka.

Taip pat siūlome rekomenduoti ir savivaldybėms nustatyti minimalų vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo tinklą, kad gyventojai neliktų be jokios viešojo transporto galimybės.

Penktadienį LINAVA ir LKVA kreipėsi į Vyriausybę, Susisiekimo ministeriją ir Socialinio aprūpinimo ir darbo ministeriją prašydami pripažinti keleivių vežimo veiklą viena iš labiausiai nukentėjusių ūkio sektorių, nes ji ribojama Lietuvos respublikos Vyriausybės nutarimais.

Raštą rasite čia:

https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/Vyriausybei-d%C4%97l-pripa%C5%BEinimo-LINAVA_LKVA-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf[1]

LKVA kreipėsi į Susisiekimo ministeriją prašydama atidėti privalomų techninių apžiūrų galiojimo laiką 3 mėnesiams.

Laišką skaitykite čia:

https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/D%C4%97l-technini%C5%B3-ap%C5%BEi%C5%ABr%C5%B3-atid%C4%97jimo-2020-03-20-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf[2]

LKVA informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka 

Endnotes:
  1. https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/Vyriausybei-d%C4%97l-pripa%C5%BEinimo-LINAVA_LKVA-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf: https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/Vyriausybei-d%C4%97l-pripa%C5%BEinimo-LINAVA_LKVA-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf
  2. https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/D%C4%97l-technini%C5%B3-ap%C5%BEi%C5%ABr%C5%B3-atid%C4%97jimo-2020-03-20-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf: https://www.lkva-asociacija.lt/wp-content/uploads/2020/03/D%C4%97l-technini%C5%B3-ap%C5%BEi%C5%ABr%C5%B3-atid%C4%97jimo-2020-03-20-be-para%C5%A1%C5%B3.pdf

Source URL: https://ebus.lt/keleiviu-vezejai-kreipiasi-i-valdzios-institucijas-verslo-situacija-blogeja/