Lietuviško troleibuso kūrėjų planai – ambicingi

by Lina | 18 birželio, 2015 4:23 am

DSC_0005[1]Birželio 17-ąją Kaune pristatytas Klaipėdos bendrovės „Vėjo projektai“ sukurtas permatomas troleibusas, pavadintas „Dancer“. Kuriant transporto priemonę dalyvavo įvairių šalių atstovai.

 

 

Vienas iš projekto vadovų – Volker‘is Garber‘is, prie transporto priemonės kūrimo bei gamybos proceso prisidėjo ir Nyderlandų, Škotijos, Indijos bei kitų šalių atstovai.

Transporto priemonėje sumontuotos suomiškos ličio-geležies fosfatų baterijos. Jų dėka be laidų troleibusas gali nuvažiuoti apie 80 kilometrų – taigi transporto priemonę galima drąsiai vadinti elektriniu autobusu.

Troleibusas originalus tuo, jog jo šonai padengti specialia klaipėdiečių sukurta kompozitine medžiaga. Jos dėka ant permatomo autobuso važiuojant tamsoje galima kurti įvairias projekcijas.

Pasak autobuso kūrėjų, prototipui sukurti prireikė maždaug 1,8 mln. eurų. Lyginant su kitų didžiųjų autobusų gamybos kompanijų išlaidomis pristatant naują modelį, tai – nedidelė suma. Iš senojo kauniečių „Škoda Tr14“ troleibuso nedaug kas teliko. Trisdešimties metų senumo troleibusas modernizuojant gerokai palengvėjo – vietoj buvusių 10,5 jis dabar sveria 8 tonas.

Keletą dienų transporto priemonė bus bandoma Kaune. Pasak vieno iš troleibuso „Dancer“ kūrėjų profesoriaus Rimanto Didžioko, bus tikrinamos troleibuso galimybės vežti keleivius ir ten, kur nėra kontaktinio troleibusams skirto tinklo.

Kol kas „Dancer“ – eksperimentinis projektas. Tačiau gamintojų ambicijos – nemenkos. 2017-aisiais žadama pagaminti šimtą naujų elektrinių transporto priemonių, 2018-aisiais – tūkstantį. „Mums nesvarbu, ar tai bus troleibusai, ar elektriniai autobusai. Gamindami transporto priemones, taikysimės prie užsakovų pageidavimų“, – sako bendrovės „Vėjo projektai“ atstovas Oleg‘as Lyan.

„Dancer“ sukurtas iš 1984-aisiais pagaminto „Škoda“ troleibuso. Jo bendra masė – 8000 kg, leistina apkrovos masė – 7220 kg. Transporto priemonės ilgis – 11 340 mm.

„Škoda“, sumontuotas kintamosios srovės 130 kW sinchroninis variklis su nuotoliniais magnetais „Visedo PDR-XS-2700“. Tačiau gamintojai, kurdami naujas transporto priemones, turi ambicijų jose montuoti kuo daugiau savo sukurtų agregatų bei detalių.

Originaliu troleibusu kauniečiai galės grožėtis keletą dienų. Kaune transporto priemonė bus bandoma birželio 17-19 dienomis. Juo važinėjantys inžinieriai stebės įvairių sistemų parametrus bei koreguos jų veiklą. Gali būti, jog po to unikalus lietuviškas troleibusas bus pristatytas ir sostinės gyventojams bei transporto specialistams.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_00051.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0008.jpg
  3. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0010.jpg
  4. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0013.jpg
  5. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0018.jpg
  6. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0021.jpg
  7. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0022.jpg
  8. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_00231.jpg
  9. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_00271.jpg
  10. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0004.jpg
  11. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0024.jpg

Source URL: https://ebus.lt/lietuvisko-troleibuso-kureju-planai-ambicingi/