by Lina | 3 lapkričio, 2022 4:55 am
Nemokamas viešasis transportas skamba gražiai, bet ar tai iš tiesų suvilios vairuotojus išlipti iš nuosavų automobilių? Liuksemburgo mobilumo ir viešųjų darbų ministras François Bausch pateikia savo argumentus.
2020 m. vasario 29 d. Liuksemburgas tapo pirmąja šalimi pasaulyje, siūlančia nemokamą visų rūšių viešąjį transportą visoje savo teritorijoje. Nemokamas viešasis transportas galioja tiek Liuksemburgo gyventojams, tiek ir šalies svečiams.
Liuksemburgo vyriausybė priėmė šį sprendimą kaip dalį savo bendros multimodalinės revoliucijos strategijos. Dabar šalyje viešuoju transportu naudojamasi taip pat dažnai, kaip ir nuosavais automobiliais.
Nors nemokamas viešasis transportas Liuksemburge patraukė viso pasaulio dėmesį, šią priemonę reikia suprasti kaip vyšnią ant torto. Pats pyragas – aukštos kokybės multimodalinis pasiūlymas, kad kelionės viešuoju transportu būtų tokios pat patrauklios kaip ir nuosavu automobiliu. Tai reiškia, jog judumo galimybės turi būti iš esmės perplanuotos.
Kadangi prognozuojama, kad nuo 2017 m. iki 2035 m. Liuksemburge judumo poreikis padidės 40 proc., vietos politikai nenori ir net neįsivaizduoja, kad automobilių srautas miestuose padidėtų 40 proc. Reiškia, nuo 2014 metų Liuksemburgas į viešojo transporto ir dviračių infrastruktūrą investavo tiek pat pinigų, kiek į kelių infrastruktūrą, skirtą individualių automobilių eismui. Rezultatai akivaizdūs: kai parengiama kokybiška transporto alternatyvą, pavyzdžiui, tramvajaus linija su multimodaliniais mazgais ir patikimu eismu, dviračių tiltas, sujungiantis miesto rajonus, arba saugi pėsčiųjų zona, žmonės tuo mielai naudojasi.
Liuksemburgo Nacionaliniame mobilumo plane iki 2035 m. numatytas multimodalinis judumo tinklas nacionaliniu lygiu ir Liuksemburgo miestų centruose. Jame matyti, kokia infrastruktūra ir viešojo transporto galimybės turės būti įgyvendintos iki 2035 m., kad papildomi 40 proc. kelionių nebūtų nuosavais automobiliais.
Kalbant apie kokybišką viešąjį transportą, svarbiausia, kad tarifų struktūra būtų kuo paprastesnė ir intuityvesnė, kad naudotojai, ypač nauji, ją suprastų. Nemokamas naudojimasis viešuoju transportu, žinoma, yra svarbiausias žingsnis. Liuksemburgui žengti šį žingsnį lengviau buvo dėl to, jog iki 2020 m. vasario 29 d. viešasis transportas šalyje jau buvo subsidijuojamas 90 proc. Antra, šalies teritorija nedidelė, todėl judumo požiūriu ji iš esmės veikia kaip viena metropolinė zona.
Kaip parodė Vokietijos eksperimento nacionaliniu mastu su 9 eurų bilietu sėkmė, nemokamas naudojimasis viešuoju transportu nėra būtina sąlyga. Svarbiausia, kad važiuoti autobusu bet kurioje šalies vietoje būtų taip pat paprasta, kaip ir nuosavu automobiliu bet kurioje šalies vietoje.
Jei kitos šalys ar metropolinės zonos siektų pasimokyti iš Liuksemburgo patirties, rekomendacija būtų dvejopa. Pirmiausia, sukurkite ir pateikite nuoseklų ir daugiarūšį savo teritorijos planą. Tik tada įmanoma supaprastinti viešojo transporto tarifų struktūras, siekiant vienodos bilieto kainos visoms tolimojo susisiekimo kelionėms, ar kelionėms visose didmiesčių zonose.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: https://ebus.lt/liuksemburgo-patirtis-taip-viesasis-transportas-turi-buti-nemokamas/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.