Maskvos metro – 75 metai

birželio 07 11:05 2010 Spausdinti straipsnį Lietuvoje ir pasaulyje

Maskvos metro – antroji pagal dydį bei vežamų keleivių kiekį transporto sistema pasaulyje po Tokijo metro. Tačiau Maskvos metropolitenas laikomas pačiu gražiausiu pasaulyje – jo stotys išpuoštos skulptūromis, vitražais, paveikslais. Joms kurti panaudota daugiau nei 20 rūšių marmuro, granito, kitų brangių statybinių medžiagų.

Pirmoji Maskvos metropoliteno atšaka atidaryta 1935-aisiais, ji buvo 11,2 metro ilgio, driekėsi nuo Sokolnikų iki Kultūros parko stotelių. Iš pradžių keleiviai galėjo naudotis 13-ka metro stočių.

Nuo pirmųjų dienų Maskvos metro pelnė miesto gyventojų pripažinimą ir greitai tapo populiariausia transporto rūšimi. Iki 1941-ųjų atidarytos dar dvi naujos metro linijos. Po karo pradėta Žiedinės linijos statyba ir Arbato linija nuo Revoliuvijoa aikštės iki Kijevo stotelės. Šiuo metu Maskvos metro yra 180 stočių, 12 linijų su 26 persėdimo taškais, o bendras metropoliteno linijų ilgis – per 292 kilometrus. Didžioji dalis stotelių yra požeminės.

Į Maskvos metropoliteno sudėtį įeina ir Butovo lengvojo metro linija – pirmoji ir vienintelė Rusijoje, atidaryta 2003-iųjų pabaigoje. Be to, Rusijos sostinės metropolitenui taip pat perduota ir vienintelė 8,6 km ilgio vienabėgės transporto rūšies linija, atidaryta 2004-aisiais. Metro Rusijos sostinėje ketinama plėsti – artimiausiu metu atidaryti naujas stotis, taip pat statyti trečiąjį keleivių persėdimo punktą.

Kasdien Maskvos metro veža maždaug po 9 mln. keleivių. Tai – patikimiausia transporto rūšis daugiamilijoniniame mieste, kurį kamuoja milžiniškos transporto spūstys. Tik pasirinkęs metro, keleivis gali būti tikras, kad reikiamą tašką jam pavyks pasiekti laiku.

Parengė Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.