by Lina | 17 vasario, 2025 11:58 am
Šių metų sausio 31 d. darbą pradėjo naujas Vilniaus rajono autobusų parko vadovas. Laimėjęs konkursą, juo tapo Aurimas Taraila.
Savivaldybės palaikymas – svarbu
Naujasis įmonės vadovas sako visada domėjęsis technika, daug geros patirties įgijęs vadovaudamas įmonei „Toyota Material Handling Baltic“ padaliniui Lietuvoje. Keletą pastarųjų metų jis turėjo savo verslą, dirbo su europiniais projektais, vykdė konsultacinę veiklą.
„Laimėjęs konkursą eiti naujas pareigas džiaugiuosi, – greitai mokausi, puikiai sutariame su kolektyvu – turime bendrą viziją ir siekius. Keleivinis transportas – itin dinamiška sritis, čia reikia daug ką išmanyti – logistikos, technikos, žmogiškųjų išteklių – vadybą. Be abejo, praverčia darbo patirtis tarptautinėje kompanijoje, kur taip pat teko dirbti su technika, logistikos sprendiniais, su žmonėmis. Naujosiose pareigose daug ko reikia mokytis, bet ir yra daug erdvės panaudoti įgytą patirtį“, – sako A. Taraila.
Naujasis vadovas pasidžiaugia sulaukiantis Vilniaus rajono valdžios palaikymo, kuris būtinas vadovaujant savivaldybės įmonei. „Pastaruoju metu įmonės valdymo savivaldybėje struktūra pakeista, tiesioginis mūsų įmonės viršininkas – mero institucija, sulaukiame didelio jos palaikymo ir dėmesio, todėl įvairūs procesai juda labai greitai“, – sako pašnekovas.
Turi iš ko mokytis
Vilniaus rajono autobusų parkas – vienas jaunesnių Lietuvoje, jis įkurtas 2009-aisiais Nepriklausomoje Lietuvoje. Pasak A. Tarailos, autobusai taip pat nėra seni – vidutinis jų amžius sudaro apie 12 metų: „Iki šiol įmonė dažniau įsigydavo pavažinėtų autobusų, todėl remontas buvo prioritetas, jam buvo skiriama daugiausia dėmesio. Dabar kryptis pasikeitė – orientuojamės į naujus autobusus, kurie yra ekologiški ir patogūs keleiviams, kuriems priežiūros reikia gerokai mažiau“, – dėsto įmonės vadovas.
Jo teigimu, Vilniaus rajono autobusų parko darbuotojai stebi, kaip kolegos iš kitų autobusų parkų diegia technologines naujoves: „Matome, kokį didelį žingsnį į priekį per pastaruosius penketą metų žengė aplinkinių rajonų ir miestų autobusų parkai – atsinaujinusios transporto priemonės, įdiegtos naujos, modernios transporto valdymo technologijos. Mes taip pat nuo šių metų pradžios įdiegėme technines galimybes keleiviams atsiskaityti banko kortele – tokiu būdu ne tik gerėja viešojo transporto kokybė, bet ir didėja jo greitis ir tikslumas.
Laukiama elektrinių autobusų
Dar viena naujovė, kuri rajono gyventojams žadama artimiausiu metu, – elektriniai autobusai. Už ES lėšas Vilniaus rajono autobusų parkas numato įsigyti penkiolika vidutinės klasės elektrinių autobusų. „Laukiame jų kaip įmanoma greičiau – ruošiama infrastruktūra jų įkrovimui, stovėjimui, kuriamos naujos elektrinių autobusų judėjimo schemos ir tvarkaraščiai, analizuojama ir vertinama žiedinių maršrutų schemos apie stambesnius Vilniaus rajono miestelius ir gyvenvietes“, – sako A. Taraila.
Elektriniai autobusai važinės tarp didesnių rajono miestelių, tokių kaip Maišiagala, Avižieniai, kiti, kurie pagal gyventojų skaičių pretenduoja į miestelio statusą. „Stengsimės neišleisti jų į žvyrkelius, saugosime brangią techniką. Įkrovimo ir priežiūros parką elektriniams autobusams steigsime Nemenčinės autobusų parko teritorijoje“, – pasakoja pašnekovas.
Paklaustas, ar Vilniaus rajonas ketina toliau plėsti elektrinių autobusų parką, A. Taraila sako: „Tam, kad elektriniai autobusai rajone būtų panaudojami plačiau, būtina plėsti jiems skirtą infrastruktūrą – įkrovimo stoteles ir t. t. Taip pat svarbu užtikrinti kasdienę autobusų priežiūrą nutolusiose nuo pagrindinio parko gyvenvietėse. Šios infrastruktūros plėtrai būtinas veiksmų koordinavimas ir planavimas tiek su Vilniaus rajono savivaldybe, tiek su kaimyniniais rajonais“, – sako parko vadovas.
Planai ateičiai
Vilniaus rajono autobusų parkas taip pat yra numatęs finansinius išteklius plėtrai. „Vilniaus rajonas pagal teritoriją daug didesnis nei Vilniaus miestas, visa mūsų infrastruktūra labai stipriai „išsibarsčiusi“. Šiuo metu turime du autobusų parkus – vienas Naugarduko g. sostinėje, kitas – Nemenčinėje. Esame numatę steigti dar vieną startavimo aikštelę ties Liepkalnio gatvę, taip pat plėsti ir atnaujinti Nemenčinės autobusų parką“, – dėsto A. Taraila.
Anot jo, taip pat vyksta diskusijos su Vilniaus miesto savivaldybe, kaip Vilniaus rajonas galėtų integruotis į bendrą bilieto, maršrutų sistemą, svarstome įvairias galimos integracijos formas.
Parko vadovas ketina pasinaudoti ir seniau dirbančių, daugiau patirties sukaupusių kolegų patirtimi: „Artimiausiu metu žadame tapti Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariais, kad kartu su labiau patyrusiais vežėjais galėtume spręsti visus aktualiausius klausimus. Drauge susivienijus tai padaryti visada lengviau“.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Source URL: https://ebus.lt/naujasis-vilniaus-rajono-autobusu-parko-vadovas-orientuojames-i-geresne-paslauga-keleiviams/
Copyright ©2025 Ebus.lt unless otherwise noted.