Nepavykus įsigyti vandenilinių autobusų, Talinas atnaujins 70 senų dyzelinių

by Lina | 25 liepos, 2025 3:50 am

Talino miestas pradėjo atnaujinti kai kuriuos senus autobusus dėl nepavykusių vandeniliu varomų transporto priemonių pirkimų.

Miesto vadovų teigimu, trys pirkimų etapai žlugo iš dalies dėl tokių transporto priemonių trūkumo rinkoje. Vietoj to bus atnaujinti 70 dabar naudojamų dyzelinių autobusų. Naujų dyzelinių autobusų pirkimui, kaip pranešama, pritrūko politinės valios.

5,2 mln. eurų kaina, reikalinga šiam projektui, sudaro maždaug penktadalį pirkimo kainos, jei jis būtų įgyvendintas. Šiai užduočiai atlikti pasamdyta 10 darbuotojų.

Autobusai, kuriuos ketinama atnaujinti, yra nuo aštuonerių iki trylikos metų senumo, jų rekonstrukcija gali pailginti jų tarnavimo laiką penkeriais–septyneriais metais.

Miesto transporto departamento TLT vadovas Kaido Padaras teigė, kad rinkos sąlygos pirkti naujus autobusus tapo sudėtingos, tačiau tai nereiškia, kad sostinėje autobusų eismas nutrūks. Du MAN dyzeliniai autobusai jau rekonstruoti, o rezultatai labai geri, rašo news.err.ee.

TLT norėjo įsigyti 30 autobusų su galimybe įsigyti dar 60. K. Padaras pažymėjo, kad pastarojo meto krizės tapo pamoka dėl autobusų parko diversifikavimo būtinybės: turi būti tiekiami tiek elektriniai, tiek benzininiai, tiek dyzeliniai autobusai.

Estų sprendimą atnaujinti dyzelinius autobusus lėmė tai, kad nedaug Europos gamintojų gali pasiūlyti priimtinus pristatymo terminus, taip pat dėl didesnio dėmesio gynybos srities užsakymams ir kt. Prieš kelerius metus įprastas naujų autobusų pristatymo laikas buvo nuo aštuonių iki dešimties mėnesių, o dabar jis yra maždaug dvigubai ilgesnis. Tas pats pasakytina ir apie iš „Škoda“ užsakytus troleibusus.

Neseniai Talino miesto valdžia patvirtino keleivių vežimo sutarties su TLT pakeitimą, leidžiantį įmonei naudoti autobusus iki 20 metų senumo, ankstesnė riba – 14 metų.

Pakeistoje keleivių vežimo sutartyje tarp Talino ir TLT, galiojančioje iki 2034 m., numatyta, kad vidutinis autobuso amžius (išskyrus elektrinius ir rekonstruotus autobusus) turi būti šešeri metai, o maksimalus – 14 metų, o troleibuso – 10 metų ir vėlgi ne daugiau kaip 20 metų. Tramvajų amžius yra atitinkamai 15 ir 35 metai.

Šiuo metu TLT eksploatuoja 557 autobusus (iš jų 192 dyzelinius), o darbo dienomis keleivius veža apie 460 autobusų. Vidutinis dabartinio autobusų parko amžius yra 5,4 metų.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka

Source URL: https://ebus.lt/nepavykus-isigyti-vandeniliniu-autobusu-talinas-atnaujins-70-senu-dyzeliniu/