Rygoje viešojo transporto vairuotojų sergamumas pasiekė kritinę ribą

lapkričio 08 05:45 2021 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Latvijoje nuo spalio 22 d. taikomas karantinas – tai pirmoji Europos šalis, šį rudenį atnaujinusi griežčiausias priemones. Tai reiškia, kad iki lapkričio 15 d. (kai turi būti atliktas pakartotinis vertinimas) didžioji dalis įmonių nedirba, nebūtinos paslaugos neteikiamos, o po 20 val. galioja naktinė komendanto valanda.

Nuo šios datos, lyginant su rugsėju, keliaujančių viešuoju transportu sumažėjo 63 proc. darbo dienomis ir 68 proc. savaitgaliais. Nepaisant to, mieste trūksta viešojo transporto vairuotojų, nes daugelis jų yra susirgę koronavirusu arba kontaktavo su užsikrėtusiu asmeniu. Atsižvelgdamos į šiuos du veiksnius, valdžios institucijos nusprendė peržiūrėti kai kuriuos miesto autobusų tvarkaraščius ir transporto priemonių išvykimo dažnumą.

Pranešama, kad 22 proc. miesto vairuotojų šiuo metu nedirba dėl sveikatos, nors Covid-19 ne visada yra priežastis. „Šiuo metu „Rīgas satiksme“ sergančių darbuotojų skaičius pasiekė kritinę ribą, todėl, siekdami užtikrinti keleivių vežimo paslaugos tęstinumą, esame priversti mažinti išvykimų skaičių. Žinoma, tai sukels sunkumų rygiečiams, tačiau raginame keleivius rimtai įvertinti kiekvieną kelionę ir atidėti mažiau svarbias“, – ragino mero pavaduotojas Vilnis Ķirsis.

Siekdama informuoti keleivius apie autobuso užimtumą ir apsispręsti – sėsti į autobusą ar laukti kito, „Rīgas satiksme“ 50-tyje  autobusų įrengė šviesos indikatorius.

Raudonas signalas užsidegs, kai salone keleivių skaičius artėja prie maksimalaus – 50 proc. užimtumo. Keleivis galės nuspręsti: sėsti į autobusą arba laukti kito. Šie autobusai važiuoja 3 ir 49 autobusų maršrutais, kadangi juose didžiausias keleivių skaičius.

Taip pat visose naujausiose „Rīgas satiksme“ transporto priemonėse įdiegtos automatinės keleivių skaičiavimo sistemos. Kai salone prisirenka 50 proc. įprasto keleivių skaičiaus, dispečeriai gauna signalą, leidžiantį greitai reaguoti ir paskirti papildomą transporto priemonę.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka