by Lina | 3 vasario, 2025 4:45 am
Šiuo metu bene kiekviename Lietuvos kampelyje gali sutikti modernius, įspūdingos išvaizdos turistinius „Scania Irizar“. Visi jie pritaikyti žmonėms su individualiais poreikiais vežti. Pernai „Scania Lietuva“ dviem Lietuvos įmonėms pristatė 30 tokių transporto priemonių.
Metai – geri
„Skaičiai tarsi ir nėra labai įspūdingi, tačiau Lietuvos autobusų rinkoje mūsų dalis sudarė 18 proc. Mums tai – išties neblogas rezultatas. Tikimės, kad ir šiais metais šalies autobusų parkai pasipildys mūsų siūlomomis transporto priemonėmis – tiek „Irizar Scania“, tiek „Higer Scania“ ar kitomis“, – sako „Scania Lietuva“ Autobusų ir galios agregatų sprendimų pardavimų vadovas Antanas Kapčinskas.
Kol kas visi parduoti autobusai – dyzeliniai, tačiau „Scania Group“ gamintojai daug dėmesio skiria alternatyviais degalais varomoms transporto priemonėms.
Didžiausią potencialą tarpmiesčio maršrutais keleivius vežančio transporto srityje „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška įžvelgia biometano plėtroje. „Jei Lietuvoje atsirastų biometanu varomi turistiniai autobusai, tai reikštų tikrąją žiedinę ekonomiką: patys gaminam degalus, patys vežam keleivius jais naudojančiais autobusais po savo šalį. Vis dėlto kol kas alternatyviais degalais varomos transporto priemonės daug kuo nusileidžia dyzelinėms – jos yra brangesnės, jų eksploatacija kainuoja daugiau, todėl turėtų būti didesnė valstybės paskata įsigyti tiek biometanu, tiek elektra, tiek vandeniliu varomiems autobusams. Kol to nėra, tolimojo susisiekimo maršrutais keleivius vežantys vežėjai renkasi tai, kas pigiau – dyzelines transporto priemonės“, – kalba D. Snieška.
Saugumas ir žaliasis kursas
Vis tiktai „Scania Lietuva“ atstovai mano, jog didžiausias dėmesys ateityje bus skiriamas alternatyviais degalais varomoms transporto priemonėms – visi gamintojai investuoja milžiniškas sumas į žaliąjį kursą.
Lietuva ekologiško transporto srityje taip pat numačiusi ambicingus tikslus – nuo 2026-ųjų visi viešieji pirkimai turės būti „žali“, o 2030-aisiais visos transporto priemonės turės būti varomos elektra, vandeniliu ar biometanu.
Vis dėlto, gamintojų manymu, vidaus degimo varikliai, atsižvelgiant į krašto saugumo situaciją, turėtų išlikti, juolab kad jų technologijos taip pat nuolat tobulėja, jie tampa vis ekologiškesni.
Ateities planai
„Scania“, kaip gamintojas, sukūrė ir etapais pristato rinkai naujuosius variklius, kurie gali atitikti jau ir Euro 7 reikalavimus, taip pat įdiegta ir diegiama visiškai atnaujinta programinė įranga, pagerinta vairuotojų darbo vieta.
Tarp svarbiausių „Scania Lietuva“ planų – naujo serviso atidarymas Kaune. „Tai bus moderniausias „Scania“ servisas Baltijos šalyse. Jame vienu metu bus galima remontuoti daugiau transporto priemonių, dirbs daugiau mechanikų. Tokiu būdu žadame plėstis bei atsinaujinti“, – sako D. Snieška.
Anot jo, teigiamas poslinkis – ir darbuotojų skaičiaus augimas „Scania Lietuva“. Šiuo metu įmonėje dirba daugiau apie 150 žmonių, kasmet augimas sudaro apie 8 proc., panašaus tikimasi ir šiais metais.
Analogiškai didėja ir „Scania Lietuva“ pajamos. Pernai serviso pajamos sudarė 100 mln. eurų, augimas – 20 proc., lyginant su praėjusiais metais.
„Tikimės sėkmingo bendradarbiavimo su keleivių vežėjais ir šiais metais. Pasitikėjimas, bendras darbas – tai sėkmingos mūsų veiklos garantas“, – pabrėžia D. Snieška.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: https://ebus.lt/scania-lietuva-praejusiu-metu-rezultatais-esame-patenkinti/
Copyright ©2025 Ebus.lt unless otherwise noted.