Sostinės viešojo transporto eismas 1957-aisias

by Lina | 21 rugpjūčio, 2020 4:04 am

Autobusų vairuotojai lengviau atsikvėpė, kai didžiausios spūstys persikėlė į troleibusus. Elektros energijos tiekimas troleibusų linijoms buvo sutvarkytas tik 1957 metų sausį, kai Vilniaus antrojoje termofikacinėje elektrinėje įjungta trečioji turbina.

 

 

 

 

 

Troleibusų maršrutai keisdavosi labai retai, pirmąjį gyvavimo dešimtmetį tvirtai laikėsi ir autobusų maršrutai. Palyginę pagrindinius 1949 m. ir 1957 m.maršrutus, pamatysime vos kelis pokyčius. 7 maršruto autobusai iš oro uosto ėmė važiuoti ne iki stoties, o iki viešbučio „Vilnius“, be to, visai pasikeitė 5-oji linija: maršrutą „Stotis-Pavilnys” pakeitė maršrutas „Kalvarijų g. – Žvėrynas”. Kas atsitiko? Didžiules permainas įnešė 1957 m. sausio mėn. pasirodę troleibusai, kurių pirmoji trasa „Stotis- Antakalnis“ pirmą kartą paminėta 1957 m.išleistame Vilniaus miesto plane. Jame matyti 12 pagrindinių autobusų maršrutų:

Nr. 1 Geležinkelio stotis- Žvėrynas

Nr. 2 Šiluminė elektros centralė – Antakalnis

Nr. 3 Geležinkelio stotis- Dzeržinskio g.

Nr. 4 Dzeržinskio g. – N. Vilnia

Nr. 5 Dzeržinskio g. – Žvėrynas

Nr. 6 Verkių g. – Verkiai

Nr. 7 „Vilniaus”viešbutis- Aerostotis

Nr. 8 Geležinkelio stotis- Paneriai

Nr. 9 Geležinkelininkų ligoninė – Ukmergė g.

Nr. 10 Dzeržinskio g. – Subačiaus g.

Nr. 11 Žvėrynas – „Audėjo” f-kas

Nr. 28 Ž. Paneriai – Dzeržinskio g.

Troleibusų maršrutas

Nr. 2 Geležinkelio stotis – Antakalnis

Vilniaus Keleivių Susisiekimo Kontora ėmė drąsiau eksperimentuoti, atsirado vienadienių maršrutų. Nuo 1957 m. birželio 4 d. gyventojų pageidavimu Vilniaus miesto vykdomasis komitetas priėmė sprendimą dėl maršruto iki Vingio parko. Taip buvo koreguotas autobusų maršrutas Nr. 6, jis buvo skirtas poilsiautojams, vykstantiems iš Kutuzovo a. (S. Daukanto a. ) į Vingio parką. Tam skirta 20 autobusų, atstumui su 8 stotelėmis nustatyta 45 kap. kaina. Tačiau pasivaikščioti mėgstantys vilniečiai į parką toliau ėjo pėsčiomis ir autobusais naudodavosi retai. Po kelerių metų maršrutą teko vėl koreguoti. Taigi gatvėse ėmė tvyroti kūrybinga netvarka, liudijanti, kad einama klaidų ir bandymų keliu, vedančiu teisinga linkme.

1957 m.rugpiūčio mėn. 27 d. laikraštyje TIESA buvo tokia žinutė: „Šeštadienį vilniečiai miesto gatvėse pastebėjo naujovę – maršrutu Stotis – Žvėrynas reguliariai pradėjo kursuoti du moderniški autobusai ZIL-158 .Naujieji autobusai yra 32 vietų, turi gerą apšvietimą, ventiliaciją“.

Tą pačią vasarą buvo atidaryti dar du maršrutai:

Nr. 31 Geležinkelio stotis – Pavilnys

Nr. 35 Dzeržinskio g. – N. Verkiai

1957 m.Vilniaus Keleivių Susisiekimo Kontora gavo naujus 7 autobusus PAZ 651, 17 autobusų KAG 3, 9 autobusus  ZIS – 155 , 2 autobusus Zil 127.

Kęstutis Pletkus

Nuotraukos – iš autoriaus archyvų

Endnotes:
  1. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/08/1957.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/08/1957-1.jpg
  3. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/08/1957-2.jpg

Source URL: https://ebus.lt/sostines-viesojo-transporto-eismas-1957-aisias/