by Lina | 3 liepos, 2025 4:04 am
Radviliškio rajono savivaldybės taryba praėjusiame posėdyje priėmė du svarbius sprendimus, kurie suteiks galimybę savivaldybės įmonei „Radviliškio autobusų parkas“ atgaivinti keleivių vežimo veiklą.
Perduoti du autobusai
Pirmuoju sprendimu „Radviliškio autobusų parkui“ buvo perduoti du mokykliniai autobusai „Mercedes-Benz Sprinter 311 CDI“, pagaminti 2005 ir 2007 metais.
Šiuos autobusus iki šiol valdė Baisogalos gimnazija ir Alksniupių pagrindinė mokykla, tačiau ugdymo įstaigos šiemet gavo naujas transporto priemones, kurias Savivaldybė nupirko lizingo būdu, todėl senieji autobusai joms tapo nebereikalingi.
Tarybos sprendimu, senieji autobusai dešimčiai metų perduoti „Radviliškio autobusų parkui“, kad būtų naudojami keleivių vežimui. Tai reiškia, kad įmonė galės pradėti teikti realias pervežimo paslaugas, pirmiausia – mokiniams, o vėliau – galimai ir rajono gyventojams.
Nuo šių metų liepos 1 dienos keleivių vežimo paslaugų nebetiekia iki šiol Baisogalos apylinkėse tai dariusi ŽŪB „Vainiūnų agroservisas“, nes pasikeitus įmonės savininkams nuspręsta atsisakyti nepagrindinės veiklos. Todėl teko skubiai spręsti, kas veš mokinius ir keleivius Baisogalos krašte, ankstesniam vežėjui nusprendus šios veiklos atsisakyti.
Be to, Savivaldybės įmonė jau pasirūpino ir keleivių vežimo licencija, kuri yra būtina siekiant pradėti reguliarią veiklą.
„Tai puikus šansas sugrąžinti orumą Savivaldybės įmonei, kuri ilgus metus buvo nustumta į šoną. Perduodame turtą ne tam, kad jis stovėtų, o kad dirbtų žmonėms“, – pabrėžia rajono meras Kazimieras Račkauskis.
Nusipirks dar vieną autobusą
Antruoju sprendimu Taryba suteikė garantiją „Radviliškio autobusų parkui“ imti iki 50 tūkstančių eurų paskolą, kuri bus naudojama dar vienam didesniam naudotam keleiviniam autobusui įsigyti. Paskola numatyta ilgalaikė – iki 10 metų. Tai leis įmonei išplėsti turimą transporto parką, o kartu – ir veiklos galimybes.
Šio sprendimo tikslas – ne tik įsigyti didesnį autobusą, bet ir sustiprinti Savivaldybės įmonės pozicijas rinkoje, padidinti jos gebėjimą efektyviai aptarnauti keleivius, plėsti maršrutų geografiją, vykdyti užsakomuosius reisus.
Savivaldybė įpareigojo autobusų parko vadovą ne tik pasirašyti paskolos sutartį, bet ir grąžinti skolą laiku bei laiku vykdyti visas finansines prievoles.
Savivaldybės įmonę paliko be darbo
Šie du sprendimai yra ilgalaikės Radviliškio rajono valdžios vizijos atgaivinti „Radviliškio autobusų parko“ veiklą dalis.
Šiuo metu Radviliškio rajone keleivius vietinio susisiekimo maršrutais veža uždaroji akcinė bendrovė „Emtra“, su kuria 2008 metais tuometinė rajono valdžia pasirašė koncesijos sutartį penkiolikai metų – iki 2023 metų birželio mėnesio. Tačiau iki šios sutarties pabaigos likus dar penkeriems metams, 2018 metais, tuometinė konservatorių suburta valdžia netikėtai nusprendė pratęsti koncesijos sutartį dar dešimčiai metų – iki 2033 metų birželio.
„Radviliškio autobusų parkas“ praktiškai liko be darbo, o Savivaldybė tapo visiškai priklausoma nuo pelno siekiančių privatininkų. Rajono valdžia nutraukti šią sutartį beveik neturi realių galimybių, nes tokiu atveju privalėtų sumokėti netesybas koncesininkui bei kompensuoti investuotas lėšas.
Pagal minėtą koncesijos sutartį „Emtra“ įsipareigojo vežti keleivius, o Savivaldybė privalo atlyginti vežėjui keleivių vežimo savikainą. Tai ir vyksta: Savivaldybė atlygina vežėjui jo patirtas išlaidas, o keleiviai vietinio ir priemiestinių maršrutų autobusais važiuoja nemokamai.
Visa bėda, kad galiojanti koncesijos sutartis neskatina „Emtros“ taupyti ir mažinti savikainą, nes tuomet ši įmonė iš Savivaldybės gaus mažiau pajamų, o tai pelno siekiantiems privatininkams nebūtų naudinga.
Planas – atgaivinti įmonę
Pasirašius koncesijos sutartį su „Emtra“ savivaldybės įmonė „Radviliškio autobusų parkas“ liko merdėti, nes visas įmonės turtas ir turėti autobusai bei jų remonto dirbtuvės buvo perduotos privatininkui, o iš jo gaunamo nuomos mokesčio vos pakakdavo sumokėti atlyginimus Savivaldybės įmonės vadovui ir buhalterei. Jokia reali veikla įmonėje praktiškai nebevyko.
Radviliškio rajono vairą perėmęs Kazimieras Račkauskis ne kartą surengė derybas su „Emtros“ vadovybe ir sugebėjo susitarti, kad privatininkai šiek tiek atpigintų savikainą, dėl to atsirado galimybė padidinti reisų skaičių, tačiau Radviliškio rajone privatininkų teikiamos paslaugos vis dar nėra itin pigios.
Meras K. Račkauskis niekada neslėpė savo planų atgaivinti „Radviliškio autobusų parko“ veiklą, kad Savivaldybė nebūtų priklausoma nuo privatininko, todėl autobusų perdavimas ir leidimas įmonei pasiskolinti pinigų dar vienam autobusui įsigyti taps postūmiu po truputį atgaivinti veiklą ir Savivaldybės įmonei pačiai užsidirbti pinigų.
Beje, praėjusiais metais rajono Savivaldybei pavyko iš privatininko atsiimti Radviliškio autobusų stoties pastatą, todėl Savivaldybės įmonės sąskaitą dabar papildo mokesčiai už autobusų įvažiavimą į stotį ir gaunamas nuomos mokestis iš čia įsikūrusios kavinės.
Radviliškio rajono savivaldybės administracijos informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: https://ebus.lt/tarybos-sprendimai-gaivina-radviliskio-autobusu-parka/
Copyright ©2025 Ebus.lt unless otherwise noted.