„The Connected Truck“ apklausa – „Continental“ studija atskleidžia didžiausius transporto sektoriaus iššūkius

liepos 01 04:01 2021 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Transporto kompanijų atstovams vis didesnį nerimą kelia tai, kad jie gali nespėti diegti naujausius skaitmeninius sprendimus. Tokia yra viena iš pagrindinių „The Connected Truck“ studijos, kurią technologijų kompanijos „Continental“ užsakymu atliko socialinių tyrimų institutas „infas“, išvadų. Antrą kartą nuo 2016 metų atliktame tyrime „Continental“ nuodugniai apžvelgė transporto sektoriaus tendencijas ir pokyčius. Studijoje buvo apklausti Vokietijos transporto kompanijų ir logistikos specialistai apie veiklos skaitmeninimą, autonominį vairavimą, technologijas ir bendrą pramonės aplinką. Bet to, buvo nustatyta ir tai, kad aplinkosauga tampa vis svarbesnė, o nauji rinkos dalyviai yra dar vienas didelis iššūkis.

Skaitmeniniai sprendimai keičia pramonę

Tyrimo rezultatuose atskleidžiama itin didelė skaitmeninių sprendimų svarba. Daugelio apklaustų logistikos specialistų teigimu, skaitmeninimas iš esmės pakeitė pramonę. Bet nors logistikos įmonių atstovai teigiamai vertina šių sprendimų galimybes, jie jaučia ir baimę nespėti su pokyčiais rinkoje. „Transporto pramonė yra esminių pokyčių proceso viduryje. Srities profesionalai akcentavo, kad pastaraisiais metais skaitmeninimas ir toliau didėjo, ir dabar jie supranta būtinybę imtis veiksmų, kurie užtikrintų tvirtus pamatus ateičiai,“ – sako Gilles Mabire, „Continental“ komercinių transporto priemonių ir paslaugų padalinio vadovas.

Vis dar skeptiškai vertinamas autonominis vairavimas

Logistikos ekspertai vis dar kritiškai vertina savivaldžius automobilius. Palyginti su 2016 m. tyrimo rezultatais, sumažėjo tiek ypač skeptiškai, tiek ir teigiamai vertinančių autonominį vairavimą. Tačiau tik maža tyrimo dalyvių dalis mano, kad savivaldžiai automobiliai atvers naujas galimybes. Bet studijoje yra ir gerų žinių IT ir telematikos paslaugų teikėjams: logistikos kompanijos šiandien yra akivaizdžiai labiau patenkintos savo naudojama programine įranga. Palyginti su anksčiau, respondentai iš esmės geriau vertino programinės įrangos sprendimus, skirtus padėti vairuotojams, dispečeriams ir parko valdytojams.

Jungliosios paslaugos taip pat tampa vis aktualesne tema, ypač didesniems transporto parkams. „Šiuo metu komerciniai automobiliai yra labiausiai junglios transporto priemonės. Logistikos ekspertai nuolatos ieško sprendimų, kuriems būtų galima pritaikyti naujausias technologijas, – sako G. Mabire. – Transporto parkai jau turi patirties su pritaikytais programinės įrangos sprendimais, ir labai vertina efektyvumo padidėjimą, o tiesioginė nauda yra svarbesnė už tolimą autonominio vairavimo viziją.“ Pramonės požiūris vargu ar pasikeis, kol autonominis vairavimas bus abstrakti sąvoka. „Tik tada, kai teisės aktai taps skaidresni ir pirmieji projektai automatizuotose zonose, tokiose kaip uostų terminalai ar logistikos centrai, parodys, kad autonominiai automobiliai gali duoti apčiuopiamos naudos įmonėms, jie sulauks daugiau palaikymo,“ – sako jis.

Augantys iššūkiai: nauji rinkos dalyviai

Kokie yra didžiausi iššūkiai transporto pramonėje? Kaip ir anksčiau, didėjantis sąnaudų optimizavimas ir kvalifikuotų vairuotojų poreikis ir toliau išlieka dvi didžiausios problemos ir neabejojama, kad jos tik didės. Tačiau logistikos ekspertai mato ir naujų sunkumų. Beveik pusė apklaustųjų baiminasi, kad nauji žaidėjai rinkoje dar labiau padidins konkurenciją. „Dideli krovinių siuntėjai ir internetinės prekybos įmonės, kurios anksčiau buvo transporto įmonių klientai, pradėjo kurti savo logistikos infrastruktūrą. Dėl to įmonės ne tik praranda esamus klientus, bet į rinką ateina ir nauji žaidėjai,“ – pažymi G. Mabire.

Aplinkosauga įgauna aktualumą

Palyginti su 2016 m. apklausos rezultatais, aplinkosaugos tema tapo žymiai aktualesnė. „Vykstant pasaulinėms diskusijoms apie klimato kaitą, logistikos pramonė negali likti nuošalyje. Tyrimo rezultatai atspindi konkrečius veiksmus, tokius kaip ES teisės aktai, kuriais siekiama sumažinti sunkiųjų transporto priemonių išmetamo CO2 kiekį ir kurie daro realų poveikį pramonei. Išlieka didelis klausimas kiek ateityje šiuos dalykus įtakos politikai ir ko imsis logistikos kompanijos, priimdamos investicinius sprendimus,“ – sako G. Mabire. „Jei krovinių siuntėjų noras investuoti į aplinkos apsaugą nedidės, politinių sprendimų priėmėjai turės galvoti apie paramą tam, kad transporto pramonė prisidėtų siekiant klimato kaitos mažinimo tikslų“.

Continental informacija ir nuotrauka