VVT ir „Škoda Group” pasirašė troleibusų pirkimo sutartį: būsimųjų troleibusų techninės savybės

by Lina | 15 gegužės, 2023 11:13 am

Gegužės 15-ąją bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir „Škoda Group“ atstovai pasirašė pirkimo laimėtojo sutartį. Iš viso čekai pagamins 91 troleibusą su autonomine rida, o pirmieji „Škoda 32Tr“ troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasaros pabaigoje. Vieno troleibuso kaina –  574 990 eurų, bendra sandorio vertė – 52,3 mln. eurų. 

Pasak sostinės mero Valdo Benkunsko, šis sandoris labai svarbus Vilniaus miestui: „Pirmą kartą taip atnaujinsime troleibusų parką. Svarbu, kad viešasis transportas rodytų pavyzdį visai judėjimo sistemai, taptų neutralaus klimato pavyzdžiu”.

Jo teigimu, artimiausiu metu ketinama nupirkti mažiausiai 159 naujus troleibusus su autonomine rida, taip pat plėsti A juostų tinklą, kad viešasis transportas galėtų judėti greičiau. „Nuo kitų metų miestas pradės sparčiai keistis, „papuvusios” škodos bus keičiamos naujomis, tai bus didžiulis kokybinis šuolis, kurio miestas nusipelnė seniai. Svarbu pasiekti, kad viešasis transportas būtų kuo patrauklesnis miestiečiams, kad žmonės atsisakytų nuosavų automobilių ir važiuotų viešuoju transportu. Svarbu tai padaryti ne prievartos būdu, bet gerinant viešojo transporto kokybę, kad transporto priemonės būtų kuo naujesnės, žmonės matytų jo patogumą ir paliktų namuose nuosavus automobilius”, – sakė V. Benkunskas.

Miesto meras priminė, jog troleibusai nėra pasenęs transportas, daugelis šalių jam teikia prioritetą. Troleibusų parko atnaujinimas yra reikšmingas žingsnis, prisidedantis prie Vilniaus, kaip žaliojo miesto, vizijos.

Spaudos konferencijos metu Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas pažymėjo, kad viešojo transporto sistemos laukia tikrai dideli darbai ir iššūkiai, o tokie įvykiai žymi teisingą Vilniaus pasirinktą kryptį.

Čekijos Respublikos ambasadorius Lietuvoje Vit Korsel, pasidžiaugė, kad Čekijos gamintojai bei „Škoda Group“ prisideda prie tvaraus transporto plėtros Lietuvoje.

„Škoda Group“ komponentų ir autobusų mobilumo prezidento Petr Novotny, troleibusai yra efektyvūs bei draugiški aplinkai. Čekai Lietuvai, konkrečiai – Vilniui ir Kaunui – jau pristatė daug transporto priemonių, jis džiaugėsi dar vienu nauju bendru projektu.

 

Techninės savybės

Kėbulus „Škoda 32TR” gamins taip pat čekai – kompanija SOR. Techninėje specifikacijoje nurodoma, jog žemagrindžių transporto priemonių ilgis – 12 m, plotis – 2 550 mm, aukštis – 3 370 mm, išorinis posūkio spindulys – 10 850 mm, vidutinis posūkio spindulys – 8 600 mm.

Didžiausias troleibusų greitis – 65 km/val. Vienu metu troleibusu galės važiuoti iki 85 keleivių, sėdimų vietų – 35. Įlipimo aukštis ties visomis durimis – 320 mm. Pakaba – pneumatinė, priekinė ašis – ZF RL82EC, nepriklausoma, galinė ašis – portalinė, ZF 133AV.

Troleibusuose taip pat bus montuojami rankiniai arba pusiau automatiniai srovės kolektoriai, regeneracinio stabdymo sistema. Normali kontaktinio tinklo įtampa – 600 V DC arba 750 V DC, veikia abu poliai. Elektrinis šildymas bei oro kondicionavimas visame troleibuse, galimybė veikti kontaktiniame tinkle sumažėjus įtampai.

Traukos variklis – 260 kVA, pagalbinis keitiklis – 10 kVA, troleibuso akumuliatoriaus įkroviklis 2 x 220 A. ra dviguba elektros įrangos konteinerio izoliacija.

Traukos variklis – asinchroninis, nominali galia – 160 kW. Neprisijungę prie laidų troleibusai gali nuvažiuoti iki 20 km.

Troleibusai į Lietuvą atkeliaus partijomis, po 20, 35, 28 ir 8 vienetus. Visi jie Lietuvą pasieks iki 2025 m. pirmojo pusmečio. Šiam projektui finansavimas gautas iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), finansiniais partneriais taip pat tapo Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fonas. Bendrovė dalį finansavimo užsitikrino ir per Klimato kaitos programos lėšas.

Sandorio vertė – 52 mln. eurų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka 

Endnotes:
  1. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/05/skodos.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/04/1-skoda-trol.jpg

Source URL: https://ebus.lt/vvt-ir-skoda-group-pasirase-troleibusu-pirkimo-sutarti-troleibusu-technines-savybes/