by Lina | 7 gegužės, 2020 4:57 am
Poreikis sukurti modernesnį autobusą nei ZIS-8, paskatino sukurti ZIS-16. Projekte dalyvavo ZIS gamyklos kėbulų darbuotojai I. F. German, N. I. Frantsev, R. G. Piskoppel ir kiti. Tuo pačiu metu dizaineriai jau turėjo idėją ant naujojo sunkvežimio ZIS-15 važiuoklės suprojektuoti visiškai naują metalinį universalo tipo autobusą. Autobusui ZIS-16 skirtas laikino, pereinamojo, modelio vaidmuo. Tuo pačiu metu, rekonstruojant ZIS gamyklą, pastatytas ir naujas kėbulų cechas, nes miesto autobusų poreikis Sovietų sąjungoje nuolat didėjo. Pirmasis čia pagamintas autobusas turėjo būti ZIS-16 Nepaisant naujos supaprastintos kėbulo formos, iš esmės ZIS-16 autobusas nedaug skyrėsi nuo savo pirmtako: ta pati pailga rėmo važiuoklė, paimta nuo sunkvežimio ZiS-15; tas pats medinis kėbulo karkasas kaip ir pirmtako ZIS – 8, kuris gana greitai eksploatuojant „atsipalaiduodavo” ir „susidėvėdavo”. Ko gero, vienintelė naujovė – galingesnis variklis. Didėjant kėbulo svoriui (kėbulo grožis reikalavo aukų!), siekta išlaikyti tą patį autobuso efektyvumą. Dėl to variklio galia padidinta nuo 73 iki 85 AG. Rezultato pasiekta padidinus suspaudimo laipsnį ir keičiant vožtuvų darbą. Autobusas, būdamas sunkesnis, nei ZIS – 8, galėjo visiškai pakrautas važiuoti 65 km/h greičiu. ZIS – 8, būdamas mažesnis ir lengvesnis, pasiekdavo tik 60 km/h greitį. ZIS – 16 salone buvo 22-24 sėdimos vietos.
Parengė Kęstutis Pletkus Nuotraukos iš asmeninio autoriaus archyvo |
Source URL: https://ebus.lt/zis-16-eksperimentinis-autobuso-modelis/
Copyright ©2025 Ebus.lt unless otherwise noted.