Elektrifikavimo bangai neslūgstant „Forveda“ spurtuoja: nauja gamykla ir stipresnė komanda

16 balandžio 11:13 2025 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Į dvigubai didesnes patalpas praėjusių metų vasarą persikėlusi „Forveda“ per 2024 metus pardavimų pajamas padidino 59 proc. Elektra ir degalais varomus keleivinius mikroautobusus gaminančios bendrovės sėkmingus metus lėmė Europoje toliau kylantis elektrinių mikroautobusų poreikis, laimėti didelės apimties konkursai tarptautinėse rinkose ir sustiprėjusi komanda.

Būtent aukštos kvalifikacijos specialistų prisijungimas praėjusių metų antroje pusėje, pasak „Forvedos“ bendraturčio ir generalinio direktoriaus Artūro Liudkevičiaus, buvo vienas reikšmingiausių pasikeitimų, leidusių didinti gamybos apimtis ir prisidėjo prie bendrovės augimo.

„Prie komandos prisijungė stiprūs gamybos, tiekimo, finansų, verslo procesų valdymo profesionalai. Jie atėjo su didele patirtimi, plačiu požiūriu bei rinkoje pripažintomis kompetencijomis, kurias pritaikė ir toliau sėkmingai taiko. Šis žingsnis suteikė aiškų impulsą dar didesniam įmonės proveržiui” , – sako „Forvedos“ generalinis direktorius. 2024 metus įmonė baigė turėdama beveik 100 darbuotojų – beveik 40 proc. daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu ankstesniais metais.

Naujose patalpose gali pagaminti dvigubai daugiau

A.Liudkevičiaus teigimu, metai buvo intensyvūs tiek formuojant komandą, tiek persikeliant į naują 4500 m² ploto gamyklą, kuri buvo suprojektuota ir pastatyta pagal bendrovės poreikį,  siekiant įgyvendinti maksimaliai efektyvios gamybos proceso logiką. Vilniaus rajone, prie pat miesto ribos įsikūrusi bendrovė savo patalpose šiuo metu gali pagaminti 300-400 mikroautobusų per metus, vienu metu gamindama nuo 16 iki 20 – tai dvigubai daugiau nei senose patalpose.

„Taip tapome patrauklesni platesniam klientų ratui, kuriems svarbu, kad būtume pajėgūs pagaminti daugiau nei iki šiol. Pavyzdžiui, klienas nori, jog viena įmonė perdarinėtų visus šimtą vienetų mikroautobusų ir jis turi jaustis saugiai, kad paslaugos tiekėjas pajėgs tai padaryti. Įgijome galimybę priimti didesnius užsakymus, o likusią gamybos pajėgumų dalį užpildyti mažesniais projektais”, – sako bendrovės vadovas. Iš viso 300 mikroautobusų praėjusiais metais pagaminusi įmonė, pernai atliko rekordiškai daug konversijų iš dyzelinu varomų mikroautobusų į elektrinius – per metus pagamino jų daugiau nei per visą įmonės veiklos istoriją. Išankstiniais duomenimis, „Forvedos“ apyvarta 2024 m. padidėjo iki 17,1 mln. eurų, kai 2023 m. ji siekė 10,7 mln. Eur.

Stabilumą Skandinavijos rinkose išlaikiusios Lietuvos bendrovės klientų žemėlapyje atsirado naujos valstybės – „Forveda“ pradėjo bendradarbiavimą su Jungtinės Karalystės vežėjais bei Rumunijoje keleivius vežančiomis įmonėmis.

Darbo netrūksta, bet įvertina ir rizikas

Dėl Europos Sąjungos subsidijų politikos finansuoti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių keitimą į elektrinius modelius, keleivinio transporto sektoriaus elektrifikavimas įgauna pagreitį, tačiau A. Liudkevičiaus teigimu, geopolitinė situacija į šios tendencijos ateitį verčia žvelgti rezervuotai.

„Šiuo metu darbo netrūksta nei mums, nei mūsų konkurentams – tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Miestai aktyviai atnaujina savo transporto parkus, nauji konkursai vyksta nuolat, tačiau visa ši banga yra keliama milžiniškų vyriausybių skiriamų subsidijų, o dabartinė geopolitinė situacija kelia vis daugiau neapibrėžtumo. Jei valstybės nuspręs pirmiausia rūpintis ekonominiu stabilumu ir saugumu, o ne ekologiškomis transporto iniciatyvomis, subsidijų apkarpymas gali sulėtinti visą elektrifikacijos tempą. Elektriniai mikroautobusai nėra pigiausia alternatyva, todėl finansavimo mažinimas gali reikšmingai pakeisti rinką“, – pažymi A. Liudkevičius.

Atsižvelgdama į šias rizikas, bendrovė siekia išlikti lanksti, todėl dalį pajamų pasilieka ir iš specializuoto transporto gamybos. „Svarbiausia išlaikyti lankstumą ir gebėjimą greitai prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Kol kas situacija palanki, tačiau esame pasiruošę įvairiems scenarijams. Mūsų turima inžinierių komanda gali suprojektuoti įvairaus tipo transporto priemones“, – pabrėžia bendrovės vadovas.

Planuoja augimą, bet atsargiai

Šiais metais bendrovė skiria dėmesį optimizacijai, procesų įvedimui ir stiprios pozicijos rinkoje išlaikymui. „Planuojame plėtrą, tačiau atsakingai – išvengiant perteklinių fiksuotų sąnaudų ir neviršijant 100 darbuotojų ribos, kad galėtume dirbti maksimaliai efektyviai“, – teigia vadovas. Įmonė 2025 m. numato augimą, tačiau ne tokį drastišką, kaip iki šiol. „Sutartys pasirašytos, darbo turime iki metų pabaigos, dabar didžiausias tikslas išnaudoti potencialą, kad pagamintume kaip galime greičiau ir su mažesniais kaštais, o tai nėra paprasta. Stengiamės būti ne tik arti klientų, bet ir tiekėjų, kurie supranta mūsų verslo specifiką, žino, kad jų vėlavimas gali padaryti didelę įtaką mūsų rezultatui. Tikėtina, kad viršysime 20 milijonų apyvartą, gal ir šiek tiek daugiau“, – komentuoja A. Liudkevičius.

Kalbant apie ilgalaikius tikslus, bendrovė orientuojasi į rinkos plėtimą ir tvarų augimą. „Turėdami esamus gamybinius pajėgumus, patirtį ir stiprią komandą, jau esame tarp tų Europos gamintojų, kuriems klientai skiria prioritetą pasirinkdami kaip partnerį, o mūsų ambicija yra sustiprinti pozicijas tose tarptautinėse rinkose, kuriose kol kas turime mažiau klientų – tai vokiškai, prancūziškai kalbančios šalys“, – sako „Forvedos“ vadovas.

Pasak jo, pagrindinis įmonės prioritetas yra išlaikyti maksimaliai efektyvią ir aukščiausius kokybės standartus atitinkančią mikroautobusų gamybos sistemą. Tam bendrovė investuoja į technologijas, didina tyrimų ir plėtros skyrių, stiprina ryšius su tiekėjais. „Augame trečius metus iš eilės, beveik du kartus kasmet. Ir toliau matome dvigubo augimo potencialą, tačiau jis turi eiti išvien su efektyvumu“, – teigia  A. Liudkevičius.

Pranešimas žiniasklaidai