Naujai paskelbtoje Transporto departamento (DfT) ataskaitoje teigiama, kad elektriniai autobusai yra 70 proc. efektyvesni nei Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys analogiški dyzeliniai. Elektriniai autobusai taip pat sunaudoja mažiau energijos nei autobusai su vandenilio kuro elementais.
Mažai taršių autobusų schemos stebėsenos ataskaitoje taip pat nustatyta, kad elektriniai autobusai sumažino šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį iki 70 proc. Buvo prieita prie išvados, kad vandeniliniai autobusai sunaudojo iki 58 proc. mažiau energijos, kad dyzeliniai hibridiniai autobusai buvo 15–37 proc. efektyvesni nei nehibridiniai dyzeliniai, o autobusai, naudojantys suslėgtas gamtines dujas (SGD), sunaudojo daugiau energijos nei dyzeliniai.
Analizė atlikta per 12 mėnesių 275 autobusams, finansuotiems pagal Mažai taršių autobusų schemą (LEBS), 2016–2017 m. Remiantis ataskaita, elektriniai autobusai per metus sutaupo daugiau nei 10 000 tonų šiltnamio efektą sukeliančių dujų.
Jei elektriniai autobusai naudotų energiją iš atsinaujinančių šaltinių, jie išmestų beveik 100 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei dyzeliniai. Taip pat ataskaitoje teigiama, kad elektrinių autobusų efektyvumą būtų galima optimizuoti naudojant telematiką, skatinančią efektyvius vairuotojo darbo metodus, suplanuotą techninę priežiūrą ir šildant saloną
Iš viso tirta 51 dyzelinių hibridinių, 12 elektrinių ir 19 CNG/biometanu varomų pagal LEBS projektą „Arriva/Merseytravel“ įsigytų autobusų, rašo busworld.org.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka