Atėnai planuoja troleibusus pakeisti elektriniais autobusais

29 liepos 03:49 2025 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Remiantis vietos žiniasklaidos pranešimais, Graikijos infrastruktūros ir transporto ministerija po septynių dešimčių metų eksploatavimo ruošiasi naikinti troleibusų tinklą Atėnuose ir Pirėjoje. Bus naikinama ir troleibusų infrastruktūra.

Ministerija siekia iki 2027 m. troleibusus pakeisti 100 naujų elektra varomų autobusų. Nacionaliniame viešųjų pirkimų plane numatyta kitais metais Atėnų miestui įsigytii iki 250 elektrinių autobusų, rašo sustainable-Bus.com. Juos Graikijai pateiks Kinijos „Yutong“.

1949 m. pristatyta ir pokario metais gerokai išplėsta troleibusų sistema tapo Atėnų viešojo transporto kraštovaizdžio skiriamuoju ženklu. Sistemą, kurią paeiliui valdė EIS, ILPAP, o vėliau OSY S.A., priklausanti Atėnų miesto transporto organizacijai (OASA), laikui bėgant vystėsi. Transporto priemonių parką sudarė dvejopos transporto priemonės – tiek galinčios važiuoti geležinkeliu, tiek be jo.  Vis dėlto vidutinis parko amžius viršijo 20 metų, daugelis troleibusų, įskaitant 1999 m. pristatytus „Neoplan“ ir „Van Hool“, susiduria su vis didėjančiais priežiūros iššūkiais.

Graikijos žiniasklaida pabrėžia, kad atsarginės detalės tampa vis retesnės ir brangesnės, todėl remonto ciklai ilgėja, o paslaugų prieinamumas mažėja. Vidutinės eksploatavimo išlaidos siekia 4,06 euro už kilometrą, todėl troleibusai, kaip pranešama, yra brangiausia šalyje eksploatuojama transporto priemonė. Be to, teigiama, kad parko našumas yra gerokai mažesnis už lūkesčius, o faktinis per metus nuvažiuotų kilometrų skaičius yra 75 % mažesnis nei numatytas. Vėlavimai ir paslaugų sutrikimai, ypač piko metu, tapo nuolatine problema.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka