Susisiekimo ministerija šalies miestų ir rajonų savivaldybėms rekomenduoja Darnaus judumo planuose numatyti privataus ir viešojo transporto jungties aikšteles (angl. Park&Ride) ir skatinti jų plėtrą priemiestinėse teritorijose. Taip siekiama išspręsti Lietuvos didžiųjų miestų gyventojams aktualias problemas – transporto spūstis, automobilių stovėjimo vietų trūkumą ir oro taršą.
„Užsienio šalių patirtis rodo, kad miestuose automobiliai gali būti sėkmingai su viešuoju transportu derinama susisiekimo priemonė. Privataus ir viešojo transporto jungties aikštelių sistemos veikimo principas – paprastas ir patogus: automobilis paliekamas priemiestinėje zonoje, o kelionė tęsiama miesto viešuoju transportu“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Pirmasis Lietuvoje miestas, įsirengęs privataus ir viešojo transporto jungties aikštelę (PVTJA), – Klaipėda.
Uostamiesčio Ligoninių miestelyje atidarytoje PVTJA telpa 42 lengvieji automobiliai, kurie visą parą gali stovėti nemokamai. Čia taip pat įrengta 40 vietų dviračiams, iš kurių 10 yra saugomos. Ateityje planuojama įrengti 2 stovėjimo vietas elektromobiliams.
Pirmoji subalansuoto lengvojo automobilio ir viešojo transporto panaudojimo idėja kilo dar praėjusiame amžiuje Detroite (JAV). Europoje pirmieji miestai, kurie įsidiegė PVTJA sistemą, buvo Oksfordas ir Lesteris (Anglija).
PVTJA diegimo ir plėtros finansavimas numatytas 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programoje.
Susisiekimo ministerijos informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka