Balandžio mėnesį įregistruota keletas naujų teisės aktų projektų, kurie aktualūs keleivių vežėjams.
Nutarimo projektas 25-7008, 2025 m. balandžio 17 d. DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 2, 3, 12, 23, 35 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 14(1), 27(1) STRAIPSNIAIS, AŠTUNTUOJU1 SKIRSNIU ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS RINKLIAVŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1725 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 33, 419 IR 610 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ PATEIKIMO IŠVADOMS GAUTI
Įstatymų projektai parengti siekiant užtikrinti aiškesnį teisinį reguliavimą, panaikinti interpretavimo galimybes ir nustatyti vienareikšmiškas savivaldybių tarybų, atsakingų už mažos taršos zonų nustatymą savivaldybių teritorijose esančiuose miestuose, teises bei pareigas įgyvendinant Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo (toliau – Alternatyviųjų degalų įstatymas) nuostatas.
Nutarimo projektas 25-5916, 2025 m. balandžio 08 d. DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO VEIKLOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. I-1863 2 IR 13(1) STRAIPSNIŲ IR 3 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO PATEIKIMO IŠVADOMS GAUTI
Įstatymo 2 straipsnio pakeitimai susiję su naujų sąvokų įtraukimu į nacionalinę teisę, 131 straipsnio 1 ir 2 dalių pakeitimai susiję su Susisiekimo ministerijos intelektinių transporto sistemų koordinavimo apimties patikslinimu, o Įstatymo 3 priede tikslinamas įgyvendinamų Europos Sąjungos teisės aktų sąrašas. Be to, šiuo Įstatymo projektu nurodoma, kad Viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos valdytoja ir duomenų valdytoja yra Susisiekimo ministerija.
Nutarimo projektas 25-5647, 2025 m. balandžio 03 d. DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043 30 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XVP-109“
Įstatymo projekto tikslas – mažinti didmiesčiuose piko metu dėl techninių eismo įvykių susidarančias transporto priemonių spūstis. Įstatymo projektu siūloma nedidelių techninių eismo įvykių atvejais, kai sutariama arba nesutariam dėl eismo įvykio aplinkybių, įtvirtinti eismo dalyvių pareigą kuo skubiau patraukti transporto priemones iš kelio ruožo, kuriame susidaro transporto grūstis. Pirmuoju atveju, kai sutariama dėl eismo įvykių aplinkybių, patraukti transporto priemones galima būtų prieš tai eismo dalyviams patiems užfiksavus eismo įvykio vietą nuotraukomis ar vaizdo įrašu, o antruoju atveju – tik tokiame kelio ruože, kuriame yra įrengtos nuolatinio eismo stebėjimo sistemos, ir pažymėtame atitinkamais kelio ženklais, o taip pat pranešus policijai.
Įstatymo projektas 25-5653, 2025 m. balandžio 03 d. LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 1, 3, 7(1), 9, 10(1), 19, 22, 23, 23(1), 24, 24(1), 25, 25(2), 29(8), 30(1), 30(2), 30(3), 30(4), 30(5), 33, 34 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO, KODEKSO PAPILDYMO 25(4), 30(5) STRAIPSNIAIS IR PENKTOJO SKIRSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMAS
1) Tarp šiais įstatymais siekiamų įgyvendinti tikslų yra: didinti geležinkelio įmonių (vežėjų) savarankiškumą nustatant keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugų tarifus – tarifų nebereikės derinti su Valstybine energetikos reguliavimo tarnyba (GTK 34 str. 1 dalis).
2) Keičiama ir GTK 33 str. 4 dalis dėl galimybės tarptautiniuose maršrutuose Lietuvos teritorijoje įlaipinti ir išlaipinti keleivius, bet nauja – gali būti atliekamas ekonominės pusiausvyros vertinimas, jei iškiltų pavojus viešųjų paslaugų teikimo sutarties ekonominei pusiausvyrai:
„4. Geležinkelio įmonė (vežėjas), veždama keleivius tarptautiniais maršrutais, turi teisę įlaipinti ir išlaipinti keleivius bet kurioje Lietuvos Respublikos teritorijoje esančioje traukinio važiavimo maršruto geležinkelio stotyje, stotelėje, išskyrus atvejį, kai rinkos reguliuotojas Įgyvendinimo reglamente (ES) 2018/1795 nustatyta tvarka priima sprendimą, kad dėl naudojimosi šia teise iškiltų pavojus sudarytos (-ų) viešųjų paslaugų teikimo sutarties (-čių) ekonominei pusiausvyrai. Geležinkelio įmonės (vežėjo) prašymo atlikti ekonominės pusiausvyros įvertinimą pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, kiek ji nenustatyta Įgyvendinimo reglamente (ES) 2018/1795, nustato susisiekimo ministras.“
LKVA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka