Banko kortele jau galima atsiskaityti visuose Klaipėdos autobusuose

21 birželio 03:34 2023 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Praėjusią savaitę baigėme įdiegti atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslaugą visuose Klaipėdos miesto autobusuose, jų bilietų skaitytuvai pažymėti kortelių logotipais.  Liepą – priemiesčio autobusų eilė. Per nepilną paslaugos veikimo mėnesį susikaupė statistika, leidžianti daryti pirmuosius atsargius apibendrinimus apie tipinį naujosios paslaugos vartotoją.

  1. Šiandien sistemoje yra 3154 unikalios kortelės. Jomis atsiskaityta už 5974 keliones. Vienai kortelei kol kas tenka mažiau dviejų kelionių. Tas rodiklisnuosekliai augs. Bankinė kortelė – sporadiškoms kelionėms tiems keleiviams, kurie įprastai renkasi kitokį keliavimo būdą.
  2. Paskutines keturias dienas sistema veikė visose trijose mūsų organizuojamose VT rūšyse: miesto autobusuose/maršrutiniuose taksi/vandens autobusuose. Birželio 16-19 dienų transakcijų skaičiai pagal šias rūšis: 691/349/260. Pagal dalį bendrose kelionėse miesto autobusais tai sudaro procento dalis, maršrutiniais taksi – pirmuosius procentus, o akvabusuosais – apie du trečdalius.
  3. Ryškėja populiariausi VT maršrutai apmokant kelionęs bankinėmis kortelėmis. Pirmasis penketukas mažėjančia tvarka: M6, M8, 8, 6, 10. Mėnesio pabaigoje 10-ąjį (įranga jame veikė ir statistika kaupėsi nuo pat pirmosios dienos) turėtų iš penketuko išstumti L1.

Apibendrindami galime pasakyti, kad naujoji paslauga pateisino mūsų lūkesčius. Ji į viešąjį transportą pritraukė tuos keleivius, kurie nežino (ir galbūt nė nenori sužinoti) VT bilietų sistemos architektūros ir neįprastų (jiems!) atsiskaitymo būdų, Jeigu anksčiau jie rinkdavosi pavežėją ar ieškodavo dalinimosi automobiliais platformos, dabar retkarčiais išbando ir viešąjį transportą.

Esamiems keleiviams, kuriems būdavo patogu pirkti bilietą pas vairuotoją už grynus, tai greitesnė alternatyva. Vandens autobuso maršrutas unikalus ir tuo aspektu, kad visi apmokėjimo būdai elektroniniai – pademonstruota, jog įmanoma apsieiti ir be grynųjų, ir be tradicinių popierinių bilietų.

Neturime iliuzijų, kad visi jie persės į autobusus, bet matome tai kaip vieną iš neįkyrių būdų mažinti naudojimąsi automobiliais ir po truputį „jaukinti“ naują keleivį. Turistams tai irgi patogu. Tuo pačiu mums tai mažina popierinių bilietų naudojimą, kas duoda keleriopą naudą.

Paslaugos startas sutapo su šiltojo sezono pradžia. Kol kas populiarūs poilsiniai ir pramoginiai maršrutai. Prasisukus metų ciklui matysime pilnesnį kelionių vaizdą ir turėsime gilesnį suvokimą apie tipinį paslaugos vartotojo profilį.

klaipedatransport.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka