Bendrovės „Kauno autobusai“ darbuotojai lankėsi Lenkijoje

09 rugsėjo 05:30 2019 Spausdinti straipsnį Kelionės Lankytojai

Rugsėjo 7 d.  bendrovės „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos komitetas organizavo vienos dienos išvyką Vygriai-Augustavas.

Lankėmės Ožkinių kaime, vietos lietuvio Petro  Lukoševičiaus atkurtoje unikalioje XIII a. Jotvingių gyvenvietėje. Vaikščiodami po kelių hektarų teritoriją galėjome tarsi pasukti laiko ratą bent tūkstantį metų atgal ir pamatyti, kaip kažkada gyveno jotvingiai. Prisiminėme mūsų protėvių istoriją ir tai, kaip P. Lukoševičiaus iniciatyva ir  jo lėšomis atkurta Lietuvos istorija.

Vėliau keliavome į Vygrius. Ant ežerais apsuptos salos stovi kamaldulių vienuolynas, XVII- XVIII a. pastatytas architektūrinis barokinis ansamblis: bažnyčia, bokštas bei eremai – maži vienuolių kamaldulių nameliai. Čia 1999 m. lankėsi ir poilsiavo Šv. Tėvas Jonas Paulius II. Šiandien tai turistų lankomiausias Suvalkų krašto objektas.

Iš Vygrių išvykome į Augustavą, 1557 m. įkurtą karaliaus Žygimanto Augusto ir pavadintą jo vardu miestą. Šiuo metu turistus labiausiai viliojantį galimybė paplaukioti laivu miesto kanalais. Tai XIXa. technikos stebuklas, kuris, panaudojant reljefo nuolydį, apylinkių vandens kelius bei hidrotechnikos įrenginius – šliuzus, sujungė Vyslą su Nemunu. Darbuotojai grožėjosi Augustavo gamtos šedevrais ir architektūra. Tęsėme kelionę laivu, plaukėme į Studeną.

Tai vietovė kaip kulto vieta žinoma nuo XVIII a., kai čia gyvenusiam atsiskyrėliui apsireiškė Mergelė Marija. Šiandien į šią vietą visus traukia nedidelė koplyčia, kurioje yra stebuklingas Dievo Motinos Marijos paveikslas bei šalia jos esantis šulinys su, anot legendos, gydomuoju vandeniu. 1999 m. čia apsilankė ir popiežius Jonas Paulius II. Jo buvimą šiandien mena ežero pakrantėje pastatytas paminklas.

Darbuotojų vardu padėkojome ekskursijos vadovui Zenonui už indėlį puoselėjant Lietuvos istoriją, taip pat autobuso vairuotojui Donatui už saugią kelionę. Vėlai vakare darbuotojai grįžo namo į Kauną.