Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis kartu su Seimo laikinosios grupės „Skaitmeninė Lietuva“ atstovais sausio 10 d. posėdyje nagrinėjo bendros kelionės bilietų sistemos Lietuvoje įdiegimo reikmę ir alternatyvas.
„Dar 2014 metais, man dirbant Kauno meru, su „Lietuvos geležinkelių“ įmone buvom pasirašę ketinimų protokolą dėl vieningos elektroninio bilieto sistemos sukūrimo visoms transporto rūšims Lietuvoje. Metai ėjo, keitėsi aplinkybės, tačiau sistema nebuvo sukurta, nebuvo panaudotos ir tam skirtos Europos Sąjungos lėšos 2014–2020 m. perspektyvoje. Dabar matau dar didesnes galimybes ir susidomėjimą tokią vieningą e.bilieto sistemą sukurti, juolab kad galima pasinaudoti ir naujomis platformomis, ir programėlėmis ar startuoliais. Mūsų ir keleivių lūkestis yra patogi, bendra kelionės bilieto sistema, nesvarbu kokiomis transporto rūšimis keliaujama. Keliaujantiems nėra svarbu, koks skaičius skirtingų ar vieningų sistemų yra suintegruota ir juos aptarnauja, jiems svarbu turėti galimybę prisijungti prie sistemos mėgstamu pardavimo kanalu, programėle, aplikacija, patogiai susiplanuoti savo kelionę, įsigyti elektroninį bilietą ir nuvykti iš pradinio taško į galutinį“, – sakė pakomitečio pirmininkas Andrius Kupčinskas.
UAB „LTG Link“ vadovas Linas Baužys pristatė informaciją apie naujos „Lietuvos geležinkelių“ keleivių bilietų sistemos įsigijimą, kuri atitiks nūdienos reikalavimus, bus standartizuota, pritaikyta neįgaliesiems, kitiems klientų poreikiams, optimizuojanti veiklą, patraukli ir patogi naudotis, informatyvi, ją bus galima integruoti su kitomis, Lietuvos vežėjų jau naudojamomis bilietų pardavimo sistemomis. „Senoji „Lietuvos geležinkelių“ sistema, nepriklausomai nuo pasirašytų susitarimų, nebuvo tinkama integracijai nei su išorės, nei su vidaus sistemomis, todėl ir pirko naująją sistemą. Dabar jau viskas sukurta ir planuojama bandomoji sistemos eksploatacija, tikimės pavasarį jau turėti realiai veikiančią“, – kalbėjo L. Baužys.
„Malonu girdėti, kad pagaliau ir „Lietuvos geležinkeliai“ galės integruotis, galėsime rasti bendrą kalbą, nes tikslas yra, kad skirtingos sistemos, skirtingi pardavimų kanalai galėtų tarpusavyje keistis duomenimis ir kad keleivis rastų bendrą sprendimą bei galimybę patogiai įsigyti bilietą nuo taško A į tašką B“, – sakė UAB „Kautra“ gen. direktorius Linas Skardžiukas. Jis taip pat pristatė jau naudojamą vežėjų maršrutų valdymo, analizės ir bilietų platinimo centrinę sistemą, jos funkcionalumą ir integravimo galimybes.
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė supažindino posėdžio dalyvius su Susisiekimo ministerijos veikla elektroninių keleivinio transporto bilietų diegimo srityje. Manoma, kad tikslinga sistemos VINTRA pagrindu sukurti duomenų platformą, kurioje būtų kaupiami pakankamos apimties atviri maršrutinio transporto duomenys, ir duomenimis galėtų naudotis verslas įvairių viešojo transporto bilieto paslaugos teikimo modeliams kurti. Taip pat norima reformuoti tolimojo susisiekimo sistemą, užtikrinant patogų susisiekimą tarp regionų centrų, suderinant tolimojo susisiekimo autobusais maršrutus su geležinkelio maršrutais ir vietinio susisiekimo sistema.
Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis, suprasdamas klausimo aktualumą ir naudą, parlamentinės kontrolės tvarka numato šio klausimo nagrinėjimą tęsti.
LR Seimo informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka