ES Parlamentas ir Taryba pasiekė susitarimą dėl Euro 7 emisijos standarto. Naujasis reglamentas „nustato tinkamesnes transporto priemonių išmetamųjų teršalų taisykles ir siekia dar labiau sumažinti kelių transporto išmetamų teršalų kiekį ir pirmą kartą į vieną teisės aktą sujungia lengvuosius automobilius, furgonus ir sunkiasvores transporto priemones“, – rašoma tekste.
Susitarime išlaikomos Euro 6 emisijos ribos automobiliams ir furgonams, tačiau sumažinamos ribos autobusams ir sunkvežimiams. Jame taip pat nustatomos stabdžių (ypač elektrinėse transporto priemonėse) išmetamų dalelių ribos ir naudojimo trukmės reikalavimai.
Taisyklėse numatytos griežtesnės išmetamųjų teršalų, išmatuotų laboratorijoje (NOx riba 200 mg/kWh) ir realiomis vairavimo sąlygomis (NOx riba 260 mg/kWh), ribos.
Naujasis teisės aktas pakeičia anksčiau numatytas atskiras automobilių ir furgonų (Euro 6) ir sunkvežimių bei autobusų (Euro VI) išmetamųjų teršalų taisykles. Pagal Euro 7 standarto reikalavimus, išmetamųjų teršalų ribos tiek lengvosioms, tiek sunkiosioms transporto priemonėms, t. y. automobiliams, furgonams, autobusams ir sunkvežimiams, nustatomos pagal vieną taisyklių rinkinį. Teisės aktų leidėjai visoms transporto priemonėms nustatė griežtesnius ridos ir eksploatavimo trukmės reikalavimus; tai dabar siekia 200 000 km arba 10 metų automobiliams .
Dabar abi institucijos turi oficialiai patvirtinti preliminarų susitarimą, pasiektą su Europos Parlamentu.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka