Europos automobilių pramonė jau kurį laiką stebi vis agresyvesnius Kinijos gamintojų žingsnius Senojo žemyno rinkoje. Šįkart dėmesio sulaukė padangos. Europos Komisija gavo skundą, kuris tapo pagrindu pradėti antidempingo tyrimą dėl iš Kinijos importuojamų padangų. Šiuo tyrimu bus siekiama nustatyti, ar kiniškų padangų kainos nebuvo mažinamos dirbtinai, tokių būdu darant neigiamą poveikį vietiniams gamintojams ir iškreipiant rinkos konkurencingumą.
Skundą, šių metų balandžio pradžioje pateikė „Kovos su nesąžiningu padangų importu koalicija“. Šiame tyrime nagrinėjama, ar Kinijoje pagamintų naujų padangų, kurios naudojamos automobiliams (įskaitant ir lenktyninius), autobusams arba sunkvežimiams, kainos nebuvo dirbtinai sumažintos, tokiu būdu darant žalą vietiniams Europos gamintojams.
Kaip teigia skundo teikėjas, Kinijos padangų gamintojai pirmiausia nurodo netikslias pirminių žaliavų – naftos, plieno, chemijos produktų bei gamtinio kaučiuko kainas. Šių žaliavų sumažintos kainos naudojamos kaip argumentas pagrįsti itin mažą galutinę padangų kainą. Įtarimas dėl dempingo yra grindžiamas apskaičiavus nominalią padangų kainą, kuri pagrįsta gamybos ir pardavimo sąnaudomis, kurios rodo neiškraipytas kainas ar lyginamuosius dydžius. Šiuo atveju, kaip tinkama šalis nominaliajai kainai apskaičiuoti, pateikiama Serbija. Tuo metu Kinijos pateikiamas kainas naudoti yra netikslinga.
Pagal pateiktus įrodymus matoma, kad importuojamų padangų kainos bei kiekiai padarė neigiamą poveikį bendriems Europos Sąjungos pramonės rezultatams. Teigiama, kad žala ir toliau neišvengiamai didės, jei nebus imtasi atitinkamų veiksmų jei kainų dempingas nebus suvaldytas. Kokių priemonių gali imtis Europa, kad šią situaciją suvaldytų?
„Panašių veiksmų buvo imtasi prieš kelerius metus dėl iš Kinijos masiškai importuojamų krovininių padangų, atėjo eilė ir lengvosioms. Tikėtina, kad jeigu tyrimo metu bus nustatyti pažeidimai, galimai bus padidinti muitų tarifai iš Kinijos į Europos Sąjungą importuojamoms padangoms. Tokiu būdu gali būti išvengta kainų dempingo ir sulyginama konkurencija tarp Europos ir Kinijos gamintojų.“, – mano „Padangų importuotojų organizacijos“ vadovė Jekaterina Volkė.
Atliekant dempingo ir žalos tyrimą bus nagrinėjamas laikotarpis nuo 2024 m. sausio 1-os iki tų pačių metų gruodžio 31 dienos. Tuo metu tiriant žalai įvertinti svarbias tendencijas bus nagrinėjamas laikotarpis nuo 2021-ųjų sausio 1 dienos iki tiriamojo laikotarpio pabaigos. Tyrimas turi būti užbaigtas ne vėliau, kaip po 14 mėnesių.
Padangų importuotojų organizacija skatina vartotojus rinktis atsakingus padangų platintojus ir atsižvelgti į perkamų padangų specifikacijas, ne tik į kainą. Pasirinktų padangų kokybė lemia ne tik Jūsų, bet ir aplinkinių saugumą kelyje, o padangų kokybė negali konkuruoti su greito vartojimo preke.
MB STORM Media LT pranešimas žiniasklaidai
Linos Jakubauskienės nuotrauka