Iškilmingai pristatytas naujas „LTG Link“ elektrinis traukinys

28 spalio 10:54 2025 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

Spalio 28-ąją Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas „LTG Link“ įsigytas naujos kartos elektrinis traukinys „Stadler Flirt“. Iš viso „LTG Link“ įsigijo penkiolika naujų elektrinių bei baterinių traukinių.

Pasak atidarymo šventėje dalyvavusio susisiekimo ministro Juro Taminsko, tai – naujas etapas Lietuvos geležinkelių istorijoje.  „Atnaujindami Lietuvos traukinių parką, neabejotinai žengiame į naują keleivių vežimo traukiniais erą. Man išties labai džiugu, kad jau netrukus tiek didmiesčių, tiek regionų gyventojai galės keliauti moderniais šveicariškais elektriniais traukiniais. O svarbiausia – užtikriname, kad geležinkelių transportas atitiktų visų keleivių poreikius ir būtų patogus kiekvienam žmogui“, – pabrėžė susisiekimo ministras J. Taminskas.

Naujieji traukiniai – ekologiški, patogūs visiems keleiviams, taip pat – ir turintiems individualių poreikių.

Pasak LTG grupės vadovo Egidijaus Lazausko, naujieji traukiniai galės vežti daugiau keleivių, jų eksploatacijos išlaidos bus mažesnės, be to, elektriniai ir bateriniai traukiniai mažins priklausomybę nuo iškastinio kuro, prisidės prie transporto sistemos tvarumo.

Naujasis elektrinis traukinys, pagamintas Šveicarijos kapitalo įmonės „Stadler“ gamykloje Lenkijoje, yra skirtas važiuoti elektrifikuotu geležinkelio ruožu.

Iki 2026 metų Lietuvoje bus elektrifikuotas 731 kilometro ruožas, o tai sudarys apie 28 proc. viso Lietuvos geležinkelių tinklo. Tokiame ruože elektriniai traukiniai, vyksiantys populiariausiu Vilnius–Klaipėda maršrutu, galės pasiekti iki 160 km/val. greitį.

Kitomis kryptimis tvarias keliones užtikrins bateriniai riedmenys, kurie dalį kelio įveiks naudodami kontaktinį tinklą, likusią – baterijose sukauptą energiją. Bateriniai traukiniai kursuos maršrutais Kaunas–Šiauliai bei Vilnius–Marcinkonys (Varėna).

„Šiandien pristatytas traukinys yra gerai žinomas ir itin vertinamas „Flirt“ modelis, kurio visame pasaulyje parduota daugiau nei 3000 vienetų. „LTG Link“ traukinio versija buvo suprojektuota atsižvelgiant į funkcionalumą ir patogumą keleiviams, siekiant maksimaliai patenkinti Lietuvos traukiniautojų poreikius. Esame įsitikinę, kad jie įvertins traukinio komfortą, patikimumą ir kokybę“, – teigė „Stadler Polska“ gamyklos vadovas Radoslaw Banach.

Į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti ne tik turintiems judėjimo negalią, bet ir vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje, kurio didžiojoje dalyje nėra laiptų. Keleivių patogumui traukinio salonas yra išklotas kilimine danga, kuri mažins triukšmą.

„Šiais traukiniais keliausime artimiausius kelis dešimtmečius, todėl daug dėmesio skyrėme galvodami apie keleivių patogumą, traukinio ergonomiškumą. Savo parką papildę naujais traukiniais, keleiviams pasiūlysime naują, patogesnę kelionių kultūrą ir patirtį, tad tikimės, kad traukinius rinksis dar daugiau Lietuvos gyventojų ir svečių“, – sakė „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Maksimalus „Stadler Flirt 950“ greitis – 160 km/val. Traukinio svoris – 179 t, ilgis – 93 m. Vėžės plotis – 1 520 mm.

Viduje yra USB įkrovimo lizdai, veikia kondicionierius, bistro, informacinės sistemos, individualus apšvietimas ties kiekviena vieta.

Pristatytajame traukinyje – penki vagonai, yra 200 sėdimų vietų, 162 – stovimos, dvi vietos neįgaliojo vežimėliams pasistatyti bei 4-30 vietų dviračiams vežti.

Įrengti bagažo stovai, vietos augintiniams, veiks nemokamas WiFi ryšys, yra defibriliatorius.

Keleivius naujieji traukiniai veš kitų metų antroje pusėje, jie važinės populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais.

eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotraukos