„Iveco Daily“ tarp komercinių modelių išsiskiria požiūriu į ekologiją

rugsėjo 11 03:42 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Komerciniai automobiliai gabena sunkiausius krovinius, o vežėjai tikisi, kad jie atlaikys pačius negailestingiausius išbandymus. Konkurse „Komercinis automobilis 2020“ tvirčiausiu specialistai įvardino „Iveco Daily“. Rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais transporto žurnalistai ir įmonių transporto parkų administratoriai bandė šio konkurso dalyvius ir dalijosi nuomonėmis apie naujus modelius. Ekspertai pastebėjo vyraujančią tendenciją – net ir didžiųjų komercinių modelių kaip „Iveco Daily“ patogumas tapo labai panašūs į asmeninės paskirties lengvųjų automobilių.

 

 

Ekologiškesnis ir taupesnis

„Komercinis automobilis 2020“ komisijos narys, kompanijos „Sadomanksa“ direktorius Laimonas Kamienas pažymėjo, kad „Iveco“ ypač dėmesio skiria ekologiškesnėms naujos kartos jėgainėms. Be suspaustomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomo konkurse dalyvavusio „Daily“, šis gamintojas taip pat siūlo įkraunamą elektrinę versiją.

Siekiantiems nulinės emisijos jau gamykloje gali būti montuojamas 80 kW elektros variklis ir 56 arba 84 kWh talpos baterija.

Geriausius komercinius modelius taip pat vertinęs ilgametis automobilių žurnalistas Valdas Vilūnas išskyrė „Iveco“ pažangą pritaikyti variklį su dujomis. Anot jo, šio sprendimo nauda yra dviguba – švaresnė aplinka ir pigesnis krovinių vežimas.

„Iveco“ skaičiavimais, CNG modelio išlaidos degalams sumažėja 20 proc., palyginti su dyzeliniu. Šiame variklyje dujos visiškai sudega ir nepalieka suodžių, be to, toks motoras į aplinką išmeta 5 proc. mažiau anglies dioksido (CO2). Naudojant biometano dujas šias emisijas galima sumažinti net 95 proc.

Be alternatyvių jėgainių, į „Iveco Daily“ montuojami ir naujos kartos dyzeliniai varikliai. Siūlomos šešios skirtingos 2,3 litro ir 3 litrų darbinio tūrio motorų versijos, kurių pajėgumas siekia 120–210 AG, o sukimo momentas – 320–470 Nm.

Geriau atlaikys išbandymus

Ilgesniems reisams skirtiems automobiliams rekomenduojama automatinė 8 laipsnių pavarų dėžė, kuri, anot V. Vilūno, vairuotojui – labai patogi.

Išskirtinis naujojo „Iveco Daily“ privalumas, palyginti su kitais tos pačios klasės komerciniais automobiliais, yra ir itin tvirta kėbulo konstrukcija. L. Kamienas paaiškino, kad tai lėmė itin stiprus rėmas, todėl ištvermingi yra ne tik didieji furgonai, bet ir kiti ant šios atnaujintos platformos sukonstruoti modeliai.

„Perdarymu užsiimančioms kompanijoms tai – labai svarbu, nes, pavyzdžiui, šaldymo įrangai reikalingos termoizoliacijos medžiagos prideda papildomo svorio. O kad toks krovininis automobilis ilgai tarnautų, jis turi būti tvirtesnis“, – komentavo perdirbėjų įmonės vadovas.

L. Kamienas pastebėjo, kad lietuvių vežėjai įpratę savo transporto priemones pakrauti kiek tik įmanoma. Kartais nutinka taip, kad krovininiu automobiliu vežama netgi daugiau nei oficialiai leidžiama, o dėl tvirtos konstrukcijos, anot pašnekovo, „Iveco Daily“ tokius išbandymus atlaikys geriau nei konkurentai.

Pats gamintojas nurodo, kad stipresnė standartinio 3,5 tonos modelio pakaba dabar leidžia priekinę ašį apkrauti net iki 1900 kilogramų svorio, o versijos su dvigubais ratais – net 2600.

Saugumas be jokių siurprizų

L. Kamienas pasakojo, kad lietuvių kompanijos ant „Iveco“ platformos gali paruošti pačias įvairiausias versijas – pradedant tentų uždangomis ir baigiant nedideliais kranais ar kita hidraulikos varoma įranga.

Konkurso komisijos narį nustebino didžiulio – ilgesnį nei 7 metrų kėbulą turinčio – furgono valdymas. Mažas apsisukimo spindulys, anot verslininko, labai palengvina vairuotojo darbą, kai šiuo išskirtinių gabaritų krovininiu automobiliu reikia manevruoti ankštose vietose.

Savo funkcijas puikiai atlieka ir elektroninės stabilumo sistemos. V. Vilūnas patikino, kad bandymuose ant slidžios dangos Šiaulių autodrome nebuvo jokių siurprizų – suveikus elektronikai didelis furgonas pavyzdingai išsilaikė ant kelio.

„Iveco Daily“ aprūpintas šiuolaikinėmis saugumo sistemomis, kurios itin palengvina darbą žmonėms, praleidžiantiems daug valandų prie furgono vairo. Modelis turi avarinio stabdymo įrangą, prisitaikančią greičio palaikymo ir aktyvią pagalbinę eismo juostos palaikymo sistemas.

Furgonas išsiskiria ir specifinėmis technologijomis – tai stabilumą kelyje padedanti išlaikyti apsaugos nuo šoninio vėjo pagalbinė sistema, net ir dvigubiems ratams pritaikoma padangų slėgio stebėjimo sistema, eismo spūsčių pagalbinę sistemą, elektrinį stovėjimo stabdį, artimųjų ir tolimųjų šviesų LED žibintus.

Velocitia media

Vytauto Pilkausko nuotrauka