Kauno viešojo transporto vairuotojai tiesia draugišką pagalbos ranką neįgaliems keleiviams

21 lapkričio 05:00 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Visiems „Kauno autobusų” darbuotojams rūpi, kad beveik 200 tūkst. kasdien miesto autobusais ir troleibusais keliaujančių keleivių jaustųsi saugiai ir patogiai.

 

 

 

 

 

Stengiamės patenkinti keleivių lūkesčius

„Mes stengiamės išgirsti keleivių poreikius, gilinamės į situacijas ir stengiamės jas išspręsti, ieškodami geriausių būdų tai padaryti. Keleivių lūkesčiai turi būti išpildyti, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, atsiliepdamas į Kauno „Arkos“ bendruomenės prašymą daugiau dėmesio ir pagarbos skirti viešuoju transportu keliaujantiems neįgaliems asmenims.

Minėtos bendruomenės vadovui Gedui Malinauskui draugiškai pasiūlius surengti „Arkos“ bendruomenės narių, jautriai vadinamų bičiuliais, susitikimus su autobusų vairuotojais, bendrovės darbuotojai noriai atsiliepė į siūlymą ir pakvietė bičiulius į vairuotojams rengiamus mokymus „Konfliktinių situacijų valdymas“.

Bičiuliai pamokėlių metu vairuotojams pasakojo, kad jau nuo pavasario jie, lydimi asistento, mokosi keliauti miesto viešuoju transportu. Tai – vienas iš žingsnių, padedančių ugdyti jų savarankiško gyvenimo įgūdžius. Dažniausiai bičiuliai keliauja 23 ir 35-ojo maršrutų autobusais, vežančiais į dienos centrą Pienių gatvėje. Suformuoti savarankiško keliavimo įgūdžius vieniems reikės pusmečio, kitiems prireiks net metų.

Neįgaliųjų elgsena stresinėse situacijose

G. Malinauskas vairuotojams aiškino, kaip atpažinti intelekto ir psichikos negalią turinčius keleivius, kuo išsiskiria jų elgsena, kaip reaguoja į kitų žmonių pastabas ar komentarus.

„Šie žmonės lėčiau mąsto ir juda, jiems gali prireikti daugiau laiko įlipant į transportą, jie gali užmiršti paduoti pinigus už bilietą, o vairuotojui griežčiau pareikalavus, užsisklęsti savyje ir nebepratarti nė žodžio, – aiškino bičiulių draugas. – Su jais reikia kalbėti trumpais sakiniais, lukterti, kol supras ir galės atsakyti. Visuomenė turėtų suprasti šiuos žmones, prisitaikyti prie jų poreikių ir padėti jiems.“

Susitikime dalyvavę vairuotojai teigia atkreipę dėmesį į grupelę žmonių, nuolat keliaujančių tuo pačiu maršrutu. „Jie niekuo neišsiskiria iš kitų keleivių, gal išties kiek lėtesni, sunkiau skaičiuoja pinigus už bilietą, – sako vairuotojas Gintaras Pranculis. – Dabar bus smagu žinoti, kur ir koks jų kelionės tikslas, stengsimės jiems padėti kelionės metu ir paaiškinti, jei ko nors nežinos.“

Mokymų metu vairuotojai bičiuliams uždavė įvairių klausimų, norėdami labiau suprasti šiuos keleivius ir prireikus žinoti, kaip elgtis ir jiems pagelbėti. Buvo aptartos ir stresinės situacijos: kaip elgtųsi šie žmonės, pavyzdžiui, sugedus autobusui? Išklydę iš rutinos, jie gali nebežinoti, ką daryti: išlipti, likti autobuse, kur eiti išlipus?

Racionalūs sprendimai palengvins keliones

Diskusijos metu abi pusės vieningai sutarė, kad šiems žmonėms būtų pravartu turėti korteles su artimų žmonių kontaktais, kuriais būtų galima paskambinti ir pranešti apie susidariusią netipinę situaciją. Taip pat buvo pasiūlyta pagaminti išskirtinius bilietų kainų žymėjimus, kurie būtų suprantami negalią turintiems žmonėms, o bakstelėjus pirštu į piktogramą ir vairuotojams būtų aišku, kokį bilietą keleivis nori įsigyti.

Norėdama palengvinti kelionę bičiuliams, bendrovė jiems padovanojo elektroninių bilietų korteles, kurios turėtų gerokai palengvinti atsiskaitymą už kelionę. Nuvykę į „Arkos“ dienos centrą, „Kauno autobusų“ darbuotojai ne tik paragavo skanių pačių bičiulių keptų blynų bei pyrago, bet ir surengė edukacinę pamokėlę, kaip naudotis kortele.

Bendrovės „Kauno autobusai“ informacija