2024 m. Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) buvo išskirtiniai įgyvendinant ne vieną projektą, reikšmingą ne tik pačiai organizacijai, bet ir Lietuvai. Visus metus vyko intensyvūs krovininių transporto priemonių patikrinimai, pokyčių akivaizdoje užtikrinta aukšta klientų aptarnavimo kokybė, o gruodžio mėnesį laive – saugykloje „Independence” iškilmingai iškelta Lietuvos vėliava. Visa tai žymi dar vienus reikšmingus, prasmingus veiklos tobulinimo ir galimybių metus, kurie pristatomi 2024 m. veiklos ataskaitoje.
„Jaučiame didelę atsakomybę prižiūrėdami keturias, Lietuvos žmonių kasdieniam gyvenimui svarbias sritis. Mūsų misija nesikeičia – užtikrinti, kad kiekvienas žmogus eisme būtų saugus, o transporto verslas veiktų sąžiningai. Džiaugiuosi, kad esame drąsūs ir ryžtingi kuomet tenka ieškoti nestandartinių sprendimų veiklos gerinime. Tikiu, kad įsivertinę kas pavyko, kuri sritis stringa, į ką turime orientuotis ateityje galėsime tęsti pradėtus ir realizuoti naujus darbus“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
2024 metais LTSA reguliavimo srityje veikė 10 124 ūkio subjektai keturiose transporto (kelių, vandens, geležinkelių ir civilinės aviacijos) srityse.
2024 m. patvirtinome priežiūros gaires, kuriose įtvirtintos visą transporto sektorių – kelių, vandens, geležinkelių ir civilinės aviacijos – vienijančios LTSA atliekamos transporto priežiūros reguliavimo taisyklės. LTSA priežiūra apima daug veiksmų, tačiau didžiausias fokusas – į verslo sąmoningumą stiprinant verslo pažeidimų prevenciją, numatant ir vertinant rizikas, esant poreikiui profesionali pagalba verslui. Mūsų pastangas klientai vertina – 5 procentiniais punktais padidėjęs teigiamas priežiūros veiksmų vertinimas dabar siekia net 97 proc.
Net 91 proc. klientų mano, kad LTSA užtikrina vienodas konkurencingas veikimo sąlygas. Užtikrinti sąžiningą konkurenciją kelių transporto rinkoje 2024 m. LTSA buvo reikšmingas iššūkis. LTSA pareigūnai patikrino 16 079 keleivines, krovinines bei vairuotojams mokyti skirtas transporto priemones.
Atliepdami Susisiekimo ministerijos lūkestį – stiprinti trečiųjų šalių leidimų ir sunkiasvorių transporto priemonių kontrolę – praėjusiais metais patikrinome 6733 trečiųjų šalių vežėjų transporto priemones. Pasiekti dvigubai didesnių tikslų, nei įprastai, pavyko peržiūrėjus veiklos prioritetus ir nusistačius aiškią strategiją.
Vienas iš strateginių LTSA tikslų – kokybiškas klientų aptarnavimas. Teko priimti nestandartinius, tačiau drąsius sprendimus. Tai, kad LTSA per 6 mėnesius daugiau kaip 7 tūkstančiams pavėžėjų atnaujino veiklos leidimus ir sėkmingai vykdė įprastines administracines paslaugas, įrodo, kad Klientų aptarnavimo ir kokybės departamentas per 2024 m. tapo pajėgus atlaikyti 20 proc. daugiau krūvio, nei įprastai.
2025 m. savo klientus pakviesime į naują kelių ir geležinkelių transporto informacinę sistemą „eLTSA“. Tai kompleksinė informacinė sistema, turinti daugiau kaip 30 integracijų, apimanti per 50 paslaugų, beveik 170 paslaugų procesų. Ji pakeis šiuo metu naudojamas, bet nepatogias ir tiesiog funkcionaliai pasenusias aštuonias transporto informacines sistemas.
2024 m. buvo skirtas maksimalus dėmesys geležinkelių sričiai. Europos geležinkelių agentūros audito metu nustatyti 8 trūkumai padiktavo visą praėjusių metų darbotvarkę, o kai kurie darbai persikėlė ir į 2025-uosius. Bene reikšmingiausias žingsnis, turėsiantis ilgalaikį poveikį tobulinant geležinkelių sritį ir ateityje, – suformuotas naujas, tik geležinkelių srities veiklą koordinuojantis Geležinkelių transporto skyrius.
2024 metai Lietuvos jūrų laivyboje žymėjo naują etapą. Gruodį Lietuvos Respublikos jūrų laivų registrą papildė didžiausias Lietuvoje įregistruotas šalies ir regiono energetinę nepriklausomybę užtikrinantis suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“.
Daug dėmesio skirta civilinės aviacijos saugai. Šioje srityje pagrindinis LTSA uždavinys 2024 m. buvo įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų, Aviacijos įstatymo nuostatas ir tobulinti esamą teisinį reguliavimą. 2024 m. parengėme 14 teisės aktų, reglamentuojančių civilinės aviacijos veiklą, tobulinančių priežiūros ir Civilinės aviacijos skyriaus procesus.
Patikrinome 52 vairavimo mokyklas, iš kurių 44 proc. veiklą vykdo darydamos pažeidimus. Vairavimo mokymas turi tiesioginės įtakos eismo saugumui Lietuvos keliuose. Todėl ateityje būtina užtikrinti, kad vairuotojų mokymo sistema būtų šiuolaikiška, efektyvi ir atitiktų aukščiausius saugumo bei kokybės standartus.
Detaliai su LTSA veikla 2024 m. ir jos rezultatais kviečiame susipažinti čia.
LTSA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka