Transporto inovacijų forume – dėmesys miestų judumui

11 spalio 04:09 2024 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Šiais metais Transporto inovacijų forumas vyko jau šeštąjį kartą. Šįkart jis buvo ypač aktualus keleivių vežėjams – nemažai antrosios forumo dienos temų buvo skirta miesto mobilumui, viešojo transporto politikos formavimui, autonominiams automobiliams, taip pat – alternatyvių degalų naudojimui ne tik miestų, bet ir krovininiame ar komunaliniame transporte. Biodegalus naudojantį vilkiką pristatė „Scania Lietuva”. 

Forumą organizavo Transporto inovacijų asociacija kartu su partneriais. Tradiciškai jis vyko dvi dienas, daugiausia dėmesio miestų judumui, viešajam transportui bei alternatyvoms jam buvo skirta antrosios dienos programoje.

 Anot organizatorių, Transporto inovacijų forumas tapo pagrindine inovacijų ir bendradarbiavimo platforma Baltijos jūros regione. Šių metų tema „Inovacijos atsparumui ir tvarumui“ atspindi kintančias tendencijas ir iššūkius transporto ir logistikos sektoriuose. Forume kalbama apie politiką, skaitmeninimą, tvarumą, miestų mobilumą ir proveržio inovacijas.

Renginio dalyviai vienoje iš „Litexpo“ parodų centro erdvių galėjo apžiūrėti šiuo metu sostinėje, Užupio gatvėmis, keleivius vežantį autonominį autobusą, pasiskolintą iš Suomijos. Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos” atstovų, kaupiama ne tik patirtis apie autobusiuko eksploatavimą, bet ir gyventojų atsiliepimai apie jį.

Po Ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės sveikinimo, „EIT Urban Mobility“ generalinė direktorė Maria Tsavachidis pristatė pranešimą „Metų judumo transformacija: kaip inovacijos keis judėjimą mieste?“. Ji kalbėjo apie pastaruoju metu kylančius klimato kaitos iššūkius, miestų įsipareigojimus eiti žaliojo kurso keliu, pasitelkiant inovacijas ir ekologišką ar autonominį transportą. Pasak jos, lyderės autonominio transporto diegimo srityje yra Kinija ir JAV, Europai reikėtų perimti jų patirtį, ieškant naujovių.

M. Tsavachidis taip pat kalbėjo apie dabartinę situaciją mažinant CO2 emisijas, apie mikrojudumo sprendimus, būtinybę sujungti inovacijas tam, kad transportas miestuose būtų tvarus.

LTG grupės technologijų vadovas Vytautas Bitinas pristatė įmonėje diegiamas dirbtinio intelekto naujoves, kalbėjo apie tai, kaip dirbtinis intelektas prisideda didinant saugą darbe, kaip padeda prižiūrėti geležinkelio infrastruktūrą, taip pat – automatizuoti veiklas biure.

„Uber“ valstybinių ryšių ir viešosios politikos vadovas DACH regione pasakojo, kaip vyksta dalijimosi elektriniu ir autonominiu transportu regione, kaip tai prisideda prie miestų ekologijos ir tvaresnio transporto diegimo.

Damian Bown, „Trafi“ generalinis direktorius pristatė pranešimą „Integruotų mobilumo sprendimų diegimas: pamokos iš didžiausių Europos miestų“. Po jo pranešimo vyko panelinė diskusija tema: „Žaliųjų sprendimų įgyvendinimas: inovacijos miesto logistikoje ir paskutinės mylios pristatymuose“. Pasak diskusijos dalyvių, ypač svarbu ieškoti galimybių, kaip keisti keliones mieste, rasti alternatyvų nuosaviems automobiliams, ypač – naudojantiems iškastinį kurą. Švedijos sostinėje Stokholme jau nuo kitų metų į miesto centrą galės įvažiuoti tik elektriniai automobiliai, išimtis nebus taikoma net hibridiniams.

Jau tradicinius „Žaliojo susisiekimo apdovanojimus“ įteikė LR susisiekimo ministras Marius Skuodis bei „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Nugalėtoja savivaldybės kategorijoje paskelbta Telšių rajono savivaldybė, Verslo – „DPD Lietuva“, ambasadoriaus – Kristina Gaučė, inovacijų – „Auga Tech“, institucijos – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, iniciatyvos – „Spark“.

„Žaliojo susisiekimo apdovanojimais“ kasmet išryškiname tik kelias veržliausias idėjas ir iniciatyvas, tačiau, neabejotinai, Lietuvoje apdovanojimų vertų yra daug daugiau. Kasmet apdovanojimuose turime galimybę susipažinti su tvarumo kryptį pasirinkusiais verslais ir organizacijomis. Mano akimis, šie apdovanojimai yra puiki iliustracija, kad susisiekimo sektorius demonstruoja vis didesnes ambicijas judėti klimatui neutralios ekonomikos link“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas sakė, kad „Žaliojo susisiekimo apdovanojimai“ jau spėjo tapti tradicija, kurios metu įvertinami visi svarbiausi įmonių ir organizacijų sprendimai, inovacijos bei lyderystė, prisidedanti prie darnaus judumo.

Apie Norvegijoje įdiegtą dalijimosi autonominiu transportu pagal poreikį paslaugą pasakojo „Ruter“ projektų vadovė Liisa Andersson. Gyventojai skatinami įsigyti autonominius automobilius ir dalintis savo privačiais automobiliais su kitais gyventojais. Anot pranešėjos, labai svarbu, kad tokie projektai nebūtų tik bandomieji, trunkantys trumpą laiką, antraip gyventojai, įsigiję autonominių automobilių, bus palikti „ant ledo“.

Diskusijoje „Miestų judumas: inovacijos viešajame transporte ir dalinimosi mobilumo sprendimai“, skirtingų miestų atstovai dalijosi savo šalių ir miestų patirtimi, kalbėjo apie įgyvendinamus projektus, būtinybę keisti žmonių požiūrį į judėjimą, miestų mobilumo ateitį, pristatė idėjas, kaip gerinti mobilumą miestuose ir pan.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos