Kai reikia įsigyti naują automobilį, didžioji vairuotojų dalis rinktųsi mašiną su tokio paties tipo varikliu. Pasak 2018 m. „Continental“ mobilumo studijos, daugiau kaip 80 proc. respondentų Vokietijoje ir Kinijoje, taip pat daugiau kaip 90 proc. JAV vairuotojų rinktųsi automobilį su tokiu pačiu varikliu, koks yra jų naudojamoje mašinoje. Vienintelė šalis, kurioje vairuotojai labiau svarstytų apie mašiną su kitokiu motoru, yra Japonija – čia tokių vairuotojų yra maždaug ketvirtadalis.
„Šie duomenys akivaizdžiai rodo, kad vairuotojai nemėgsta eksperimentuoti ir renkasi automobilius su jiems žinomu varikliu. Plėtojant elektromobilumą būtina įvertinti šią aplinkybę, taip pat kaip ir tokius senus nuogąstavimus kaip elektromobiliais įveikiamas atstumas. Bet matome vis pozityvesnį požiūrį į alternatyvius pavaros tipus, ypatingai didėjant tokių automobilių pasirinkimui, taip pat patrauklumui juos įsigyti,“ – sako Andreas Wolfas, „Continental“ Pavarų padalinio vadovas.
2018 m. „Continental“ mobilumo studiją atliko „Infas“ rinkos ir socialinių tyrimų institutas. Jos metu buvo apklausti Vokietijos, JAV, Japonijos ir Kinijos vairuotojai, taip pat savo nuomonę išsakė skirtingų mokslo sričių atstovai bei automobilinės industrijos ekspertai. „Continental Mobility Study“ yra viena išsamiausių studijų pasaulyje, tirianti naujas mobilumo tendencijas ir technologijas.
Dyzeliniai varikliai: trečdalis vairuotojų pasirengę išbandyti kitokius variklius
Nemaža vairuotojų dalis važinėja dyzeliniais automobiliais – pavyzdžiui, tokių Vokietijoje apklaustų vairuotojų buvo maždaug 30 proc. Iš jų trečdalis (32 proc.) svarstytų galimybę sėsti prie automobilio su kitokiu varikliu vairo, o 17 proc. jau yra apsisprendę tą padaryti. Taip pat šioje šalyje tik jaunesni kaip 30 metų vairuotojai yra labiausiai pasiryžę pakeisti variklio tipą – maždaug penktadalis šių vairuotojų, rinkdamiesi naują automobilį, yra pasirengę sėsti prie automobilio su kitokiu motoru.
Vokietijoje apklausoje buvo vertinamas ir vairuotojų požiūris į dyzelinių automobilių krizę. 26 proc. respondentų mano, kad dėl jos kalčiausi yra politikai, 11 proc. nurodė skirtingų priežasčių visumą, o 6 proc. galvoja, kad už tai yra atsakingos aplinkosaugos asociacijos. 39 proc. 31–45 metų amžiaus vairuotojų kaltino politikus, o 50 proc. respondentų mano, kad dėl dyzelinių automobilių krizės atsakingi yra tik automobilių pramonės atstovai.
„Apmaudu, kad dyzelinės technologijos, nors ir turi daug privalumų, vertinamos taip neigiamai. „Euro 6d“ normas atitinkantys dyzeliniai automobiliai su pažangiomis išmetamųjų dujų valymo sistemomis yra ne tik taupūs, bet ir neteršiantys aplinkos – į tai turime atkreipti dėmesį kai kalbame apie automobilių su dyzeliniais varikliais ateitį,“ – sako Andreas Wolfas. „Continental“ tiekia itin daug pažangių technologijų, kurios užtikrina, kad automobiliai esamas ir būsimas azoto oksido emisijas atitiktų ne tik bandymuose, bet ir realaus eismo sąlygomis.
Continental informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka