Padangos yra apvalios, juodos ir pagamintos iš gumos – tą žinome visi. Tačiau jei pasidomėti labiau, tampa akivaizdu, kad padangų konstrukcija ir jų gamybai naudojamos medžiagos yra itin sudėtingas procesas. Jau kurį laiką „Continental“ ekspertai ir inžinieriai kuria tylią revoliuciją – vėliausiai iki 2050 metų visos padangos bus gaminamos naudojant tik tvarias medžiagas. Tam bus naudojamos tiek tokios žemės ūkio atliekos kaip ryžių lukštai, tiek ir kiaulpienių guma, perdirbtos padangos ir plastikiniai buteliai.
„Continental“ Tvarumo padalinio vadovas Clausas Perschickas neabejoja įmonės misija. „Kalbant apie tvarumą, „Continental“ tampa progresyviausiu padangų gamintoju. Vėliausiai iki 2050 metų savo padangų gamyboje naudosime 100 proc. tvarias medžiagas, tad nuolatos diegiame vis pažangesnius ir tvaresnius sprendimus. Tai apima nuo medžiagų kilmės ir jų tiekimo, iki pakartotinio padangų panaudojimo ir perdirbimo.“
Jau šiandien įprastų „Continental“ lengvųjų automobilių padangų gamybai yra naudojama nuo 15 iki 20 proc. atnaujintų ar perdirbtų medžiagų, o taupant vertingus išteklius gamintojas ir toliau nuolatos tiria ir analizuoja padangų gamyboje naudojamas žaliavas.
Natūrali guma vis dar nepakeičiama
Natūrali guma vis dar yra nepakeičiama, siekiant užtikrinant geriausias padangų savybes – šios tvirtos ir atsparios natūralios žaliavos kiekis sudaro nuo 10 iki 40 proc. viso padangos svorio. Padangų pramonė sunaudoja daugiau kaip 70 proc. visos natūralios gumos – daugiau nei bet kuri kita pramonės šaka. Tačiau „Continental“ gumą laiko tvaria medžiaga tik tada, jei jos šaltiniai ir tiekimas yra atsakingi. Tad vystydamas tokius projektus kaip „Taraxagum“, gamintojas siekia tapti mažiau priklausomu nuo daugiausiai pietryčių Azijoje išauginamos natūralios gumos. Neseniai „Continental“ pristatė pirmąsias padangas, kurių gamyboje panaudota iš specialiai Europoje auginamų kiaulpienių išgauta natūrali guma.
Augalinės kilmės užpildai
Be gumos, padangų gamyboje yra naudojami ir tokie užpildai kaip silika. Ji užtikrina gerą padangų sukibimą, mažą pasipriešinimą riedėjimui ir ilgaamžiškumą. O ateityje tvariai silikos gamybai bus naudojami ryžių lukštai – gamybos atliekos, kurių negalima naudoti maistui ar pašarams.
Taip pat tokie augalinės kilmės produktai kaip rapsų aliejus, popieriaus ar medienos gamybos atliekos jau dabar yra naudojami „Continental“ padangose kaip alternatyva naftos pagrindu gaminamoms alyvoms, kurios suteikia elastingumo ir užtikina geresnį mišinio sukibimą. Be to, gamybai naudojami tik technologinius standartus atitinkantys ir maistui netinkami aliejai.
Suodžiai ir perdirbta senų padangų guma
Be atsinaujinančių žaliavų naudojimo, įmonė gamybai pasitelkia vis daugiau perdirbtų žaliavų. Tai užtikrina, kad ateityje suodžius – dar vieną itin svarbų padangų gamybos komponentą – bus galima išgauti itin dideliais kiekiais. Tam specialiu pirolizės būdu senos padangos yra perdirbamos išsaugant vertingas žaliavas.
Gamyboje naudojamos ir kitos senų padangų dalys – guma, plienas ir tekstilės kordas, kurie atskiriami vienas nuo kito, vėliau gumą panaudojant naujos gumos mišiniui.
Perdirbti plastikiniai buteliai padangų karkasui
Taip pat padangoms naudojamas ir iš perdirbtų plastiko butelių išgaunamas itin kokybiškas poliesterio verpalas. Su „ContiRe.Tex“ technologija gamintojas sukūrė energiją taupantį ir aplinkai draugišką metodą, kuris leidžia vienos padangos gamybai panaudoti nuo devynių iki penkiolikos (priklausomai nuo padangos dydžio) plastikinių butelių. Šie perdirbti buteliai kai kuriose padangose jau pakeitė įprastą poliesterį, o patys plastikiniai buteliai tiekiami iš tų regionų, kuriuose nėra užtikrintas perdirbimas.
„Continental” informacija ir nuotrauka