Liepos 5 d., Valstybės dienos išvakarėse, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ surengė jau gražia tradicija tapusias autobusų ir troleibusų vairuotojų varžybas. Dėl geriausio vairuotojo vardo varžėsi 10 autobusų ir 8 troleibusų vairuotojai.
Paskutiniajame varžybų etape pasirodė geriausieji, surinkę mažiausiai klaidų spręsdami Kelių eismo taisyklių testus. iš 28 dalyvių liko aštuoniolika. „Norinčiųjų dalyvauti varžybose, be abejo, būna daugiau. Tačiau vairuotojų atranka – itin griežta. Jie privalo neturėti nuobaudų per visus pastaruosius metus”, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas” generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Įmonės vadovas primena, jog pirmosios vairuotojų meistriškumo varžybos įvyko dar 2002-aisiais. Tuomet Vasario 16-osios proga rungtyniavo tik autobusų vairuotojai. Nuo 2009-ųjų pradėtos rengti ir vasaros varžybos Lietuvos Valstybės dienai paminėti.
Sujungus įmones „Vilniaus autobusai” ir „Vilniaus troleibusai”, 2012-aisiais pirmąsyk į trasą stojo ir autobusų, ir troleibusų vairuotojai. Liepos 5-ąją pirmieji varžybas pradėjo vairuojantieji troleibusus. Jiems teko įveikti slalomo trasą, pastatyti atbulą troleibusą į improvizuotą garažą, sustoti stotelėje ir pan. Už kiekvieną padarytą klaidą ar nuverstą gairelę prie bendro laiko buvo pridedama po 1 min. Iš viso trasai įveikti skirta 15 min., „netilpusieji” į šį laiką buvo diskvalifikuojami. Toks pat likimas laukė ir tų, kurie neįvykdė kurios nors iš užduočių.
Susumavus rezultatus, geriausiai pasirodė Artūras Motorinas. Spręsdamas KET testą jis surinko 86 balus, o trasą įveikė per 8 min. 19 sek.
Antras liko Gintaras Kivaras, surinkęs 93 balus spręsdamas KET testą, o trasą įveikęs per 8 min. 40 sek. Trečias liko Vitold Narkovskij, už KET testą surinkęs 83 balus ir trasą įveikęs per 8 min. 52 sek.
Geriausiai tarp moterų pasirodė Jūratė Vasiliauskaitė, užėmusi ketvirtąją vietą. „Varžybose dalyvauju jau ketvirtąjį kartą. Šiais metais pasisekė, kad neturėjau jokių nuobaudų. Dalyvauti varžybose visada labai smagu. Pastebėjau, kad važiuojant nereikia pernelyg skubėti – tada pridarai daugiau klaidų. Sunkiausia buvo važiuoti atbulomis, nes vežant keleivius to paprastai neprireikia. Važiuojant reikia labai susikaupti, viską apskaičiuoti, matyti, kur esi pats, kur, pavyzdžiui, kaladėlės, kur – ratas. Džiugina, kad šiais metais pakliuvau tarp geriausiųjų įmonės vairuotojų”, – kalba J. Vasiliauskaitė.
Autobusų vairuotojai varžėsi sudvejintu 18 m ilgio autobusu. Jiems taip pat reikėjo manevruoti atbuline eiga, važiuoti gyvatėle, sustoti stotelėje, taip pat išlaviruoti autobusu nedidelėje žiedinėje sankryžoje. Geriausiai čia sekėsi Miroslav Svirbutovič. Spręsdamas KET testus, vyras surinko 100 balų, o trasą įveikė per 6 min. 11 sek. Antras liko Vladimiras Lukaševas, už KET testą surinkęs 93 balus, o trasą įveikęs per 6 min. 53 sek. Trečioji vieta atiteko Rolanui Šarauskui, be klaidų sprendusiam KET testą, o trasoje sugaišusiam lygiai šešias minutes.
„Mūsų rengiamos vairuotojų meistriškumo varžybos jau tapo gražia tradicija. Ypač reikšmingos šiųmetės, dedikuotos Lietuvos šimtmečiui. Džiaugiuosi, kad oras pasitaikė puikus, visų nuotaika – pakili”, – kalba R. Markauskas.
Trys geriausieji troleibusų ir trys autobusų vairuotojai apdovanoti piniginiais prizais ir diplomais, o pirmų vietų nugalėtojams bus suteikta galimybė varžytis Lietuvos nacionalinės automobilių asociacijos „Linava“ organizuojamose visos Lietuvos autobusų ir vilkikų vairuotojų varžybose.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos