Siekiant aukštesnio valstybinės reikšmės kelių, kuriais vyksta reguliarus susisiekimas viešuoju transportu, priežiūros lygio, svarbu, kad visos savivaldybės duomenis apie reguliaraus viešojo transporto maršrutus laiku ir tiksliai įvestų į informacinę sistemą „Vintra“.
Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK), vykdydamas parlamentinę kontrolę, domėjosi tema „Kelių priežiūros įmonių centralizavimo vertinimas – kas pasikeitė po reformos“. VVSK su Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Susisiekimo ministerija pasiekė sutarimą, sudarysiantį sąlygas pagerinti kelių priežiūrą.
Pagal šį sutarimą, automobilių kelių direkcija inicijuos kriterijų, pagal kuriuos nustatomi valstybinės reikšmės kelių priežiūros lygiai, peržiūrą. Papildomai bus siekiama įtraukti naują kriterijų – reguliaraus viešojo transporto eismo intensyvumą. Tačiau prieš įtraukiant šį kriterijų, automobilių kelių direkcijai reikalinga turėti atnaujintus ir išsamius duomenis informacinėje sistemoje „Vintra“. Šiuos duomenis turi pateikti visos savivaldybės laiku ir tiksliai.
Naujo kriterijaus įtraukimas taip pat padės užtikrinti racionalesnį žvyrkelių asfaltavimą, prioritetinį dėmesį skiriant tiems žvyrkeliams, kuriais kursuoja reguliarus viešasis transportas.
Tikimasi, kad visa tai sudarys sąlygas gerinti susisiekimą reguliariu viešuoju transportu.
„Siūlau Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir Lietuvos savivaldybių asociacijai bendradarbiauti vykdant informacinę kampaniją savivaldybėms dėl informacinės sistemos „Vintra“ veikimo ir tinkamo jos naudojimo“, – teigia komiteto pirmininkas Ričardas Juška.
LR Seimo informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka