11 Europos miestų prašo ES nuo 2027 m. įvesti privalomą nulinės emisijos autobusų pirkimą

27 spalio 04:05 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

11 Europos miestų prašo ES nuo 2027 m. nulinės emisijos autobusų pirkimą viešajam transportui padaryti privalomu. „Nesiėmus veiksmų ES lygmeniu, nulinės emisijos miesto autobusų paklausa neatitiks pasiūlos“, – rašoma ES atsiųstame laiške.

 

Pasirašiusieji miestai – Barselona, ​​Klužas-Napoka, Kopenhaga, Hamburgas, Malaga, Milanas, Palma, Paryžius, Roterdamas, Sevilija ir Valensija. Laišką taip pat pasirašė keletas organizacijų. Tarp jų: ​​C40, Švarių miestų kampanija ir kt., rašo sustanaible BUS.

ES miestai nori pereiti prie nulinės emisijos autobusų

Spalio 24 d. atsiųstame laiške rašoma: „Maždaug 20 didžiųjų Europos miestų, įskaitant Barseloną, Berlyną, Madridą, Romą ir Varšuvą, įsipareigojo nuo 2025 m. pirkti tik nulinės emisijos autobusus. Pirmaujantys miestai atsisako iškastinio kuro ir nori kuo greičiau įsigyti daugiau nulinės emisijos autobusų. Kai kurie tradicinių autobusų gamintojai, tokie kaip „Daimler“ ir MAN pažadėjo, kad visi jų nauji miesto autobusai iki 2030 m. bus be išmetamų teršalų“.

Laiške teigiama, jog problema susijusi su pasiūla: „Nesiimant veiksmų ES lygmeniu, nulinės emisijos miesto autobusų paklausa nebus suderinta su pasiūla. Tai keltų pavojų pirmaujančių miestų įsipareigojimams ir nesuteiktų galimybės apsaugoti ES miestų gyventojus nuo oro taršos. Miestai bus priversti pirkti autobusus su vidaus degimo varikliais, nes negalės įsigyti nulinės emisijos autobusų dėl pernelyg menkos pasiūlos ar per didelių kainų. Štai kodėl mes – miestai, pilietinės visuomenės organizacijos ir kitos suinteresuotosios šalys – prašome Europos Komisijos į savo būsimą pasiūlymą įtraukti tikslą, kad visi nauji miesto autobusai iki 2027 m. būtų neteršiantys aplinkos“.

Jamesas Nixas, „Transport & Environment“ vadybininkas, kuris taip pat pasirašė laišką, sakė: „Miestai nori, kad elektriniai autobusai padėtų apsaugoti piliečių sveikatą. Tačiau dažnai jų nėra tiek, kiek reikia arba už prieinamą kainą. ES turi skubiai įsikišti ir nustatyti aiškų tikslą, iki kada visi nauji miesto autobusai turi pasiekti nulinę emisiją. Tai padės gamintojams drąsiai investuoti į gamybą, tada ekologiškai švarūs autobusai bus plačiai prieinami ir pigesni“.

 

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka