Vokietijos automobilių detalių tiekėjas „Bosch” teigė sukūręs naują ir švaresnę išmetamųjų dujų technologiją, kuri baigs dabartines diskusijas apie „nešvarius dyzelinius variklius. Bendrovės atstovai teigia, kad jau netrukus nauja sistema bus pradėta diegti automobiliuose.
„Bosch“ teigimu, nauja išmetamųjų teršalų apdorojimo technologija sumažins dyzelinių variklių taršą. Sveikatai pavojingų azoto oksidų (NOx) sudarys 13 miligramų kilometrui, o tai gerokai mažiau už dabartinę leistiną 168 miligramų ribą ir 120 miligramų ribą nuo 2020 m.
Vokietijos kompanijos atstovai kalbėjo apie „proveržį” rinkoje, pridurdami, kad naujos technologijos kainuos maždaug tiek pat, kaip ir sudėtingos išmetamųjų dujų filtravimo sistemos, įdiegtos į aukščiausios klasės dyzelinius automobilius.
„Šis atradimas suteiks galimybę baigti diskusijas apie dyzelinių automobilių eros pabaigą“,- sako „Bosch” generalinis direktorius Volkmar Denneris.
Pasak bendrovės vadovo, ši technologija yra pakankamai gera, tad netrukus bus pradėta jos serijinė gamyba. „Bosch” atstovai pabrėžia, kad nauja sistema turės minimalų poveikį degalų sąnaudoms ir transporto priemonių eksploatacinėms savybėms, ji veiks nepriklausomai nuo išorinių veiksnių, tokių kaip vairavimo stilius, oro temperatūra ir pan.
Ši technologija, kuri padėtų „išgelbėti“ dyzelinius variklius, pasitarnautų ir vežėjams autobusais. Kol kas tinkamos alternatyvos dyzeliniams varikliams dar nėra. Elektriniai autobusai netobulėja taip sparčiai, kaip tikėtasi, be to, jie nėra tokie draugiški aplinkai, kaip teigiama. Pasak mokslininkų, baigusių tarnauti baterijų neįmanoma perdirbti, jas reikės saugoti neribotą laiką.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka