Apie troleibusus

22 sausio 05:27 2011 Spausdinti straipsnį Įdomybės

Troleibusas – viena iš ekologiškiausių transporto rūšių. Šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei keturi šimtai miestų, kur važinėja troleibusai. Dažniausiai šioms transporto priemonėms teikiamas prioritetasmiesto centre.

JAV, Bostone, Masačiusetso valstijoje, be įprasto gatvės troleibuso, egzistuoja greitojo požeminio troleibuso sistema (vadinamoji Sidabrinė linija)

Panaši sistema taip pat veikia Kurobos ir Tataemos miestuose Japonijoje. Daugiau miestų, kuriuose važinėtų troleibusai, Japonijoje nėra.

Piečiausiai nutiesta troleibusų sistema veikia Velingtone, Naujojoje Zelandijoje. Arčiausiai ekvatoriaus įrengta Kito troleibusų linija Ekvadore.

Vienintelis Afrikos miestas, kuriame veikia troleibusų sistema, yra Adis Abeba Etiopijoje. Šiuo metu ją prižiūri bendra Rusijos ir Etiopijos įmonė „RusAfroTroll“, kurios 70 proc. akcijų priklauso afrikiečiams ir 30 proc. – rusams.

Kinijoje, Šanchajuje, be įprasto troleibuso, galima sutikti elektrinį troleibusą su superkondensatoriais.

Didžiojoje Britanijoje šiuo metu nėra nė vienos troleibusų linijos, tačiau rimtai svarstoma atgaivinti troleibusų projektą Lidso mieste, kuris buvo vienu iš pirmųjų Didžiosios Britanijos miestų, kuriame dar 1911-aisiais pradėjo važinėti elektrą naudojančios transporto priemonės.

Didžiausia troleibusų sistema Europoje (be Rusijos) veikia Graikijos sostinėje Atėnuose. Kontaktinių laidų ilgis – per 350 km, eksploatuojama per 350 troleibusų.

Be to, troleibusai važinėja Austrijoje, Bulgarijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Vengrijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Italijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Gruzijoje, Moldovoje, Nyderlanduose, Norvegijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Rumunijoje, Serbijoje, Slovakijoje, Prancūzijoje, Čekijoje, Šveicarijoje, Švedijoje ir Estijoje.

Daugiausia troleibusų yra Rusijoje – jie važinėja net 86 miestuose. Pirmasis troleibusas Sovietų sąjungoje pagamintas 1933 metais. Didžiausia ir seniausia pasaulyje troleibusų sistema veikia Maskvoje. Antroji pagal dydį – Kijeve.

Šiauriausias miestas, kuriame važinėja troleibusai, yra Murmanskas.

Ilgiausias troleibuso maršrutas pasaulyje yra Ukrainoje, Kryme – tarpmiestinis Simferopolis-Alušta-Jalta, kurio ilgis – 86 kilometrai. Tarpmiesčio maršrutais troleibusai važinėja ir Uzbekistane; maršruto Urgenčas-Chiva ilgis – apie 35 kilometrus. Moldovoje nuo 1993-iųjų troleibusu galima nuvažiuoti iš Tiraspolio į Benderus; maršruto ilgis – daugiau nei 13 kilometrų.

Įdomu ir tai, kad daugelyje šalių (išskyrus NVS) nėra specializuotų troleibusų gamintojų – šių transporto priemonių reikia palyginti nedaug, tad dažniausiai jiems pagaminti pritaikomas autobuso kėbulas. Užsakovas gali rinktis skirtingus kėbulus bei elektros įrangos gamintojus. Kėbulus troleibusams gali pateikti kiekvienas autobusų gamintojas. Nemažai yra ir elektros įrangos tiekėjų – „Siemens AG“, „Cegelec“, „Bombardier“, „Kiepe“ ir kt.

Lietuvoje, kaip žinia, troleibusus galima sutikti dviejuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje ir Kaune. 1956 m. spalio mėnesį įkurta bendrovė „Vilniaus troleibusai“ šiuo metu darbo dienomis veža keleivius223 troleibusais, šeštadieniaisiršvenčių dienomis – 115 troleibusų. Keleiviams vežti skirta 20 maršrutų, kurių bendras ilgis – 474 km. Per dieną Vilniaus troleibusai nuvažiuoja36 800km, veža apie213 tūkst. keleivių.

Kaune troleibusai pradėjo važinėti šiek tiek vėliau – 1963 m. Šiuo metu „Autrolio“ troleibusai kursuoja 16 maršrutų. Kitąmet tikimasi vežti apie 40 mln. keleivių, baigti įdiegti Kaune elektroninio bilieto sistemą, galutinai atsisakant popierinių bilietų.

Parengė Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.