Bendrovei „Trakų paslaugos“ už 2024-ųjų rezultatus įteiktas UAB „Creditinfo Lietuva“ įsteigtas „Stipriausi Lietuvoje 2024“ sertifikatas. Juo pažymima, kad įmonė turi aukštą kredito reitingą ir padeda kurti geresnę Lietuvos ekonomikos ateitį.
Įmonių sujungimas pasiteisino
Pasak bendrovės „Trakų paslaugos“ direktoriaus Rolando Lenkausko, veiklos sėkmę lėmė prieš dvejus metus įvykęs dviejų savivaldybės įmonių – „Trakų autobusai“ ir „Trakų paslaugos“ – sujungimas. Daugiau kaip 25-erius metus, iki 2023-iųjų, atskirą veiklą vykdžiusios ir nuostolingai dirbusios įmonės, 2023-iuosius baigė turėdamos nedidelį, bet vis dėlto 5 tūkst. eurų siekiantį pelną.
„Be abejo, sujungiant įmones, būta įvairių iššūkių – dvi visiškai skirtingos veiklos, dvi buhalterijos, administracijos ir panašiai. „Trakų autobusai“ buvo atsakingi už keleivių vežimą, o „Trakų paslaugos“ – už miesto priežiūrą, švaros užtikrinimą. Optimizavome įmonės personalą, pakeitėme tvarkas, aprašėme veiklos procesus, kad dirbantiems žmonėms nekiltų klausimų, kaip atlikti darbus. Sujungimo procesas užtruko maždaug pusmetį. Po jo paaiškėjo, jog vien dėl personalo optimizavimas padėjo mums per metus sutaupyti apie 150 tūkst. eurų. Įmonei, kurios apyvarta – vos 3 mln. eurų, tai yra labai daug“, – sako įmonės vadovas.
Diegia naujoves
Anot jo, sujungtos įmonės darbuotojai nuolatos ieškojo naujovių, kompromisinių sprendimų. Dalyvauta ne viename ES finansuojamame projekte.
Pernai su Centrine projektų valdymo agentūra pasirašyta finansavimo sutartis dėl keturių elektrinių vidutinės klasės autobusų ir dviejų įkrovimo stotelių įsigijimo. 2023 metų pabaigoje buvo įgyvendintas įkrovimo stotelių pastatymo projektas, įrengtos dvi elektros įkrovimo stotelės su elektros energijos kaupikliu..
Konkursą pateikti autobusus įmonei „Trakų paslaugos“ laimėjo „Busnex“, trakiškiai jau veikiausiai nuo liepos mėnesio bus vežami elektriniais „King Long“ autobusais. Tokiu būdu parke jau bus šeši elektriniai autobusai.
„Iki šiol turėjome du elektrinius autobusus. Nuo pirmosios dienos jie važinėja į sostinę. Akivaizdu, kad sąnaudos vežant jais keleivius mažesnės nei dyzeliniais. Įgyvendiname ir naujus sprendimus – įsirengėme 100 kW elektros kaupiklį, kuris surinks elektros energiją ir iš būsimos saulės elektrinės“, – teigia „Trakų paslaugos“ vadovas.
Pasak jo, galios didinimas – labai svarbi problema visiems Lietuvos vežėjams. „Kaip minėjau, pirmieji Lietuvoje pernai įsigijom įkrovimo stoteles su elektros energijos kaupikliais. Kodėl tai apsimoka? Visų pirma, įkrovimas naudojant sukauptą saulės energiją leidžia sutaupyti, antra – tai momentinis galios kompensavimas, kai reikia mažiau energijos iš tinklo. Taip pat pirmieji į perkamų autobusų techninę specifikaciją įsirašėm nuostatą, kad perkami autobusai privalo turėti šildymo sistemą su šilumos siurbliais. Mūsų patirtimi susidomėjo ne tik kolegos – sulaukėme svečių ir iš įmonės „Ignitis“, kuriems mūsų sumanytas projektas taip pat pasirodė įdomus – jie žada mūsų sumanytus sprendimus siūlyti ir kitiems klientams“, – pasakoja R. Lenkauskas.
Ateities planai ir perspektyvos
Sulaukę naujų elektrinių autobusų, trakiškiai žada juos siųsti ne tik į sostinę, bet ir į kitas rajono vietoves – ilgesniais maršrutais, su didesne rida, kad kelionė kuo geriau atsipirktų. Be to, jie neveš keleivių žvyrkeliais – brangią techniką žadama tausoti.
Paklaustas, ar įstengs ateityje įsigyti daugiau elektrinių autobusų be valstybės paramos, R. Lenkauskas atviras: to padaryti įmonė neįstengs: „Balansuojame ties išlikimo riba. Visa laimė, numatytas nuostolių kompensavimo mechanizmas, be kurio išgyventi nepavyktų. Visi priemiesčio maršrutai – tai socialinė paslauga, didžioji jų dalis – nuostolingi. Vyriausybė stengiasi kuo daugiau funkcijų permesti savivaldybėms, nors jų ištekliai – taip pat labai riboti“.
Pastarųjų metų „Trakų paslaugos“ sumanymai ir darbai davė rezultatų – 2024-uosius įmonė baigė jau turėdama 50 tūkst. eurų pelno. „Apdovanojimas, kurio sulaukė mūsų įmonė iš „Creditinfo“, yra dėsningas. Tai – tiek įmonės darbuotojų, tiek dialogo su akcininkais, valdyba, bendro jėgų sukaupimo, rezultatas. Be akcininko – savivaldybės – nepajėgtume dirbti sėkmingai“, – pabrėžia R. Lenkauskas.
Lina Jakubauskienė
Autorės ir įmonės nuotraukos