„Altas AUTO“: naujas vadovas, nauji tikslai ir darbai

30 sausio 04:49 2025 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Patirtis

Prieš pora savaičių prie autobusų gamintojų įmonės „Altas AUTO“ vairo stojo naujas vadovas – juo tapo  buvęs „Pro Bro Group“ vykdomasis direktorius Ignas Pranskevičius. Įmonės akcininkai tikisi,  kad naujas vadovas, turėdamas patirtį valdyti sparčiai augančias įmones, galės svariai prisidėti prie planuojamo „Altas AUTO“ augimo.

Tikisi augti

Pasak vieno iš įmonės akcininkų, buvusio direktoriaus ir dabartinio valdybos nario Edvardo Radzevičiaus, 2002-aisiais veiklą pradėjusi įmonė jau užauginta, o tolesniam sparčiam augimui reikia aukštesnių valdymo kompetencijų ir naujos energijos. „Mūsų verslas – kompleksinis, apimantis daug skirtingų sričių. Šiuo metu turime per 300 darbuotojų, pastebėjome, jog reikia profesionalo rankų, žvilgsnio iš šalies, kad įmonė eitų į priekį“, – sako E. Radzevičius.

Anot jo, per pastaruosius metus, po pandemijos, įmonės rezultatai nuolat gerėjo, augimas sudarė vidutiniškai 30 proc. per metus. 2024-aisiais augimas buvo šiek tiek mažesnis ir siekė 10 proc., tačiau tai susiję su trikdžiais, atsiradusiais dėl naujų  generalinių ir kibernetinio saugumo reikalavimų atsiradimu. „Nespėjome parengti visos dokumentacijos, todėl mūsų kieme tebėra nemažai per praėjusius metus pagamintų, bet dar klientams neatiduotų autobusų. Visi jie turi užsakovus, tiesiog kol kas pas juos neiškeliavo“, – pasakoja buvęs „Altas AUTO“ vadovas.

Šių metų spartų augimą įmonė sieja su vidutinio dydžio ir didelių elektrinių autobusų plėtra, kurį vykdo kartu su Kinijos partneriais.

Praėjusių metų rudenį „Altas AUTO“ pristatė „Novus City V7“, sukurtą bendradarbiaujant su Kinijos gamintoju „Zhongtong“. Įmonei jau pavyko laimėti viešųjų pirkimų konkursus keletoje savivaldybių, kurioms pateiks šias vidutinio dydžio transporto priemones. „Ateityje, bendradarbiaudami su kinais, siūlysime rinkai ir jų pagamintus 12, 13, 18 m ilgio autobusus.  Šių autobusų plėtrai išnaudosime jau turimus partnerius, įgytus vykdant dabartines veiklas“, – teigia E. Radzevičius.

„Altas AUTO“ tapo „Zhongtong“ išskirtiniu atstovu Skandinavijos šalyse, savo vardo mažuosius autobusus, kuriuos sukūrė kartu su partneriais, pristatys visoje Europoje. „Džiaugiamės, kad kinai sutiko bendradarbiauti ir  sutiko pakeisti savo gaminių konstrukciją ir specifikaciją taip, kaip reikia mums ir mūsų klientams. Iš esmės pakeitę gaminių parametrus ir kokybę, platinsime gaminius savo vardu. Noriu pabrėžti, kad „Novus City V7“ – kartu sukurtas ir ištobulintas gaminys. Kinų teigimu, kito tokio pretenzingo partnerio kaip mes jie iki šiol neturėjo. Būtent į savo gaminių kokybę investuojame daugiausia – tai žino mūsų klientai ir partneriai“, – kalba E. Radzevičius.

Pasak jo, visos Lietuvos įmonės, iki šiol išbandžiusios autobusą, pabrėžė jo kokybę, patogumą vairuotojams bei paprastą aptarnavimą. Specialiai sukurtas, ne perdarytas iš krovininio į keleivinį, vidutinės klasės autobusas yra erdvesnis, patogesnis keleiviams.

Sėkmė tarptautiniuose konkursuose

Sėkmė Lietuvos gamintojus lydi ne tik savame krašte – pastaruoju metu „Altas AUTO“ laimėjo keletą didelių konkursų Vakarų Europoje. Vienas reikšmingiausių laimėjimų – Vokietijos kompanijos „Deutsche Bahn“ skelbtame konkurse pateikti šalies rinkai skirtingų rūšių – tiek elektrinių, tiek dyzelinių – transporto priemonių.

Dar vienas svarbus kontraktas – pristatyti dyzelinius miesto autobusus Prancūzijai. Elektrinį lietuvių gamintojų autobusą galima pamatyti ir lydintį popiežiaus Pranciškaus papamobilį – ant jo puikuojasi užrašas „Altas“.  Pasak E. Radzevičiaus, užsienio užsakovai labiausiai vertina lietuviškų autobusų kokybę, priežiūrą po pardavimo, taip pat – gamintojo stabilumą.

Per metus „Altas AUTO“ vidutiniškai pagamina po 800 skirtingų transporto priemonių. „Be abejo, galėtume pagaminti ir gerokai, gal net dvigubai, daugiau. Tačiau dėl ypač didelio individualaus pritaikymo negalime reikšmingai spartinti gamybos pralaidumo. Jei gamintume vienodus, su elementaria komplektacija autobusus, be abejo, skaičiai būtų gerokai didesni. Vis dėlto mums svarbu atitikti kiekvieno konkretaus kliento poreikius, atlikti užsakymus kokybiškai ir laiku. Būtent tai ir tapo mūsų vizitine kortele“, – kalba buvęs įmonės vadovas.

Laukia daug iššūkių

Kokybei ir toliau daug dėmesio žada skirti naujasis įmonės vadovas. I. Pranskevičius pasakoja, jog dešimtį metų dirbo energetikos srityje, buvo ESO  valdybos narys, atsakingas už paslaugų vystymą ir inovacijas. Paskutiniuosius penkerius metus užėmė „Pro Bro Group“ (buvę „Švaros broliai) valdybos nario ir vykdomojo direktoriaus pareigas.

Kadangi gamyba „Altas AUTO“ išaugusi maksimaliai, kilo naujų iššūkių – kas toliau? Atsakymo į šį klausimą ir tikisi įmonės akcininkai bei valdybos nariai.

„Visos iki šiol buvusios pareigos padėjo užsiauginti vadybininko raumenis. „Pro Bro Group“ buvo nemenkas iššūkis valdyti per penkerius metus  stipriai išaugusią organizaciją, išvystyti naujų tunelinių bei savitarnos plovyklų tinklą. Augimas – motyvuojantis dalykas, vis dėlto labai svarbu jį suvaldyti“, – pasakoja I. Pranskevičius.

Anot jo, „Altas AUTO“ pasiūlymas pasirodė labai įdomus, nes įmonė ne tik didelė, bet ir auganti: „Tik atėjęs dirbti pamačiau, kokio aukšto lygio klausimai sprendžiami „Altas AUTO“. Be abejo, iki pradėdamas dirbti žinojau, kad Lietuvoje yra tokia įmonė, bet apie čia gaminamą produkciją – ne itin daug. Su viešuoju transportu, autobusų veikla neturėjau nieko bendra“.

Ekonomisto išsilavinimą turinčiam I. Pranskevičiui visada buvo įdomi gamyba, kaip vadybininkui – inovacijos, rinkodara, įmonės valdymo transformacija: „Altas AUTO“ nėra paprasta gamykla: viskas čia – po vienu stogu. Gamybos procesas – labai įdomus. Kol kas stengiuosi susipažinti su kiekvienu autobusų gamybos etapu, suprasti kiekvieną jo taktą. Ketinu padirbėti kiekviename iš konvejerio etapų: papjaustyti, suvirinti, prisukti varžtelius. Tik įsigilinęs į visus gamybos procesus gali ieškoti kelių, kaip judėti į priekį“.

Pasak E. Radzevičiaus, pernai rudenį iš trijų akcininkų bei dviejų nepriklausomų narių sudarytai įmonės valdybai ypač svarbu situacijos valdymas gamybos procese.

Jo teigimu, viską nuo nulio pradėję įmonės akcininkai praėjo daugybę sudėtingų etapų, atlaikė ne vieną krizę, jiems pavyko įmonę išauginti iki dabartinio dydžio, padaryti ją žinoma visoje Europoje. Ankstesnis įmonės vadovas tikisi, jog naujo vadovo įsiliejimas padės pažvelgti į situaciją įmonėje kitomis akimis, įnešti šviežių vėjų. „Kaip akcininkai atsitraukiame, bet tikimės iš naujo vadovo sklandaus perėjimo, inovacijų. Esame visada pasirengę ateiti jam į pagalbą. „Altas AUTO“ augimas – didžiulis, rinka pageidauja vis naujų dalykų. Tikimės, kad visa tai pavyks įgyvendinti dirbant kartu“, – viliasi E. Radzevičius.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos