Autobusų eismas Klaipėdos krašte tarpukariu

12 vasario 04:45 2021 Spausdinti straipsnį Istorija Lankytojai

Tarpukariu, kai Klaipėdos kraštas priklausė Lietuvai, autobusai važinėjo tiek mieste, tiek ir užmiestyje.

Apie to meto viešąjį transportą rašyta spaudoje. Rastomis iškarpomis iš 1934-ųjų bei 1937-ųjų leidinių bei to meto nuotrauka su mumis maloniai pasidalino Kęstutis Pletkus. Dėkojame jam.

Interneto portale bernardinai.lt taip pat rašoma: „Dar apie Nors nuo pat pirmųjų nepriklausomos Lietuvos Respublikos gyvavimo metų nemažai dėmesio buvo skiriama šalies automobilių parko vystymui, bet tarpukariu net ir nedidelis automobilis buvo laikomas išskirtine prabanga. Eiliniam Lietuvos gyventojui didžiausia galimybė buvo pasinaudoti autobusu, kurių skaičius Lietuvoje pradėjo augti ketvirto dešimtmečio pradžioje, kai 1932 m. šalyje buvo užregistruoti 360 autobusų. Nors keleivių vežimu daugiausia užsiėmė smulkūs verslininkai, valstybė prisidėjo prie autobusų susisiekimo gerinimo, tvarkydama šalies kelius, statydama naujas autobusų stotis ir jų sustojimo vietas šalies kaimuose ir miesteliuose. Vystantis šalies ekonomikai ir augant žmonių pajamoms, vis daugiau jų galėjo sau leisti vasarą poilsiauti Palangoje, tad nuo 1931 metų maršrutu „Kretinga–Palanga“ ir „Klaipėda–Palanga“ per Kretingą pradėjo kursuoti autobusai. 1932 metais geležinkeliu tiesiogiai sujungus Kretingą su laikinąja sostine Kaunu, padaugėjo atvykstančiųjų traukiniais, o į Palangą juos nuveždavo Kretingos autobusai ar privatūs taksi automobiliai. 1933 metais trys autobusai atliko per 860 reisų, perveždami apie 7 tūkst. keleivių. Kretingos centre, Viešojoje aikštėje, sustodavo ir maršrutinis autobusas „Kaunas–Palanga“.

Visą straipsnį galima rasti čia:

Kaip mes važiuodavome iš Kretingos į Palangą

eBus.lt

 

  • 1934
  • 1934-1
  • 1934-2
  • 1934-3