Autobusų ir krovininių automobilių gamintojai: ar ambicingi žaliojo kurso tikslai neliks tik popieriuje?

22 lapkričio 05:20 2023 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Europos Parlamente įstatymų leidėjai pritarė ambicingiausiems CO2 mažinimo tikslams viso pasaulio sunkvežimių ir autobusų gamintojams.

Iki 2030 metų naujų transporto priemonių CO2 emisija turi būti bent 45 proc. mažesnė nei 2019/2020 m. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) teigimu, norint pasiekti tokius tikslus, Europai reikės visiškai pertvarkyti sistemą, įtraukiant visus komercinio transporto ekosistemos viešuosius ir privačius subjektus.

„Sunkvežimių ir autobusų gamintojams kyla klausimas – kaip greitai galima įgyvendinti dekarbonizacijos tikslus. Mes atliekame savo darbą, tiekdami transporto priemones ir technologijas, kad iki 2040 m. Europos kelių transportas nebenaudotų iškastinio kuro. Tačiau nesugebėjimas sudaryti tinkamų sąlygų ekologiškoms transporto priemonėms ne tik sulėtins perėjimą prie naujų ekologinių standartų sektoriuje, bet ir kels grėsmę Europos gamintojų konkurencingumui pasaulio mastu“, – teigė Sigrid. de Vries, ACEA generalinis direktorius.

Gamintojai investuoja milijardus į nulinės emisijos technologijas, skirtas elektra ir vandeniliu varomoms transporto priemonėms. Tokių transporto priemonių serijinė gamyba sparčiai auga. Tačiau išlieka pagrindinės ir svarbiausios kliūtys – beveik nėra įkrovimo ir papildymo infrastruktūros, trūksta veiksmingų anglies dioksido kainų nustatymo schemų ir paramos priemonių, skirtų įprastinius modelius pakeisti ekologiškomis alternatyvomis.

De Vries: „Gamintojai deda visas pastangas, kad sumažintų išmetamų teršalų kiekį, tačiau politikos formuotojai turi užtikrinti skatinimo sistemą, kad būtų greičiau pereita prie ekologiško kelių transporto“.

Trišalėse derybose teisės aktų leidėjai turėtų nustatyti kasmetinę palankių sąlygų stebėseną valstybių narių lygmeniu. Tai būtina siekiant užtikrinti, kad būtų kuo sparčiau diegiama reikalinga infrastruktūra. Kol to nepadaryta, gamintojų manymu, būtų nesąžininga taikyti sankcijas jiems už ES priimtų reikalavimų nesilaikymą.

Plačiau apie tai galima pasiskaityti:

https://www.acea.auto/fact/fact-sheet-co2-standards-for-heavy-duty-vehicles/

ir

https://www.acea.auto/news/eu-co2-regulation-for-trucks-and-buses-vehicles-are-not-the-bottleneck-its-all-about-enabling-conditions/

ACEA pranešimas spaudai

Linos Jakubauskienės nuotrauka