Autobusus už parduotus taršos leidimus teiks ispanai

gegužės 15 06:43 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Lietuva, pagal Klimato kaitos programą pardavusi Ispanijai vadinamuosius taršos leidimus, dalį pinigų nusprendė skirti ekologiškiems autobusams įsigyti.

Ketinimą dalyvauti projekte „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant autobusų parko transporto priemones“ pareiškė dešimt Lietuvos autobusų parkų – Telšių, Raseinių, Ukmergės, Marijampolės, Panevėžio, „Vilniaus viešasis transportas“, „Kauno autobusai“, „Klaipėdos autobusai“, „Elektrėnų komunalinis ūkis“ ir Šiaulių „Busturas“.

Visoms įmonėms paskirstyta po vieną neįprastą transporto priemonę – suspaustomis gamtinėmis dujomis bei elektra varomą hibridinį autobusą. Tokias transporto priemones gamina dvi ispanų gamyklos – „Castrosua“ bei „Tata Hispano“. Be to, vilniečiams skirta lėšų įsigyti 21, kauniečiams – 14, klaipėdiečiams – 11, šiauliečiams, telšiškiams ir panevėžiečiams – po 8, marijampoliečiams – 7, raseiniškiams – 6, ukmergiečiams – 5, elektrėniškiams – 3 suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus.

Iš viso autobusams pirkti skirta apie 90 mln. litų. Skirstant autobusus skaičiuota, jog vienas SGD autobusas kainuoja apie 850 tūkst. Lt, o suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomo hibrido kaina – 1 mln. 200 tūkst. Jei autobusus pavyktų nupirkti pigiau, likę pinigai būtų panaudoti didesniam transporto priemonių kiekiui įsigyti.

Viešųjų pirkimų konkursą autobusams pirkti organizuoja Centrinė projektų valdymo agentūra, kuri paskelbė atvirą konkursą pagal vežėjų pateiktus įgaliojimus. Atplėšus vokus paaiškėjo, kad konkurso dalyviai yra du – „Tata Hispano“ bei jungtinės veiklos sutartį sudariusios įmonės „Transmitto“, IVECO bei „Castrosua“.

Tačiau konkurso sąlygas bei komisijos sprendimus apskundė trečiasis kandidatas – bendrovė „Protecha“. Gegužės 10-ąją vykusiame teismo posėdyje byla buvo išnagrinėta ir „Protechos“ ieškinys atmestas. Per 14 dienų ieškinį pateikusi įmonė teismo sprendimą dar gali apskųsti.

„Nors konkurso rezultatai buvo apskųsti, procedūras vykdome toliau. Tikslinami konkurso dalyvių pasiūlymai, vertinami rezultatai. Kol kas sunku pasakyti, kada paaiškės viešųjų pirkimų konkurso nugalėtojas, tačiau stengsimės visas procedūras atlikti kaip įmanoma greičiau“, – sako Lietuvos Aplinkos apsaugos investicijų fondo direktorius Arvydas Dragūnas.

Taigi jau artimiausiu metu turėtų paaiškėti, kokiais naujais, moderniais bei ekologiškais autobusais pasipildys net dešimt šalies keleivinio transporto parkų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.