Pirkti naują automobilį ar nuomotis? Šis klausimas vis dažniau iškyla verslininkams, ieškantiems optimalių mobilumo sprendimų bendrovės darbuotojams. Dilema tampa dar aštresnė, jeigu įmonėje naudojama ne viena, o dešimtys transporto priemonių. Kaip teisingai paskirstyti jų priežiūrai reikalingus išteklius, kuris finansavimo būdas labiau atitinka konkrečios bendrovės poreikius, o galbūt geriausia visus rūpesčius perleisti mobilumo paslaugas teikiančioms įmonėms ir dėl automobilių nebesukti galvos – tiesiog rūpintis įmonės veikla?
Mobilumo paketai
Šie ir daugybė kitų klausimų, kylančių transportą naudojančiose organizacijose, pastarąjį dešimtmetį skatino ieškoti alternatyvų automobilio pirkimui mokant visą kainą, lizingavimui ar veiklos nuomai. Dar daugiau ugnies įpūtė verslo konsultantų nuolat kartojama mantra – jeigu galima savo veiklai nebūdingus rūpesčius patikėti tuo užsiimantiems profesionalams, tiesiog privalu bent įsivertinti, ar taip ir verta padaryti.
Kitaip sakant, jeigu jūs užsiimate renginių organizavimu, reikia labai rimtai pasverti, ar apsimoka gaišti laiką sprendžiant transporto priemonės, skirtos darbuotojų pristatymui į įvairiausias vietas Lietuvoje, įsigijimo rebusus. Jeigu jūsų verslas yra medicinos paslaugos, kyla klausimas, ar verta kasmet skirti po keletą dienų keturių įmonės mašinų priežiūros klausimams spręsti. Galbūt geriau šį rūpestį patikėti automobilių nuomos bendrovei, o per atsilaisvinusį laiką megzti santykius su naujais klientais?
Automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas atkreipia dėmesį, kad dėl tokių dilemų tiek Vakarų Europoje, tiek ir Lietuvoje populiarėja verslui skirti paketiniai mobilumo sprendimai, kai transporto priemonė paprasčiausiai yra nuomojama kartu su pagal poreikį pasirenkamu paslaugų paketu.
Jis gali apimti visus administracinius ir techninės priežiūros rūpesčius. Eksperto teigimu, tokia paslauga ypač aktuali smulkesnėms įmonėms, kuriose paprastai nėra atskiro automobilių parko priežiūros specialisto, tad visi šie rūpesčiai krenta ant kitos srities darbuotojo arba paties savininko pečių.
„Įmonės darbuotojams automobilis yra įrankis. Tad galimybė turėti tokį automobilį, kokio reikia, tada, kada jo reikia, yra labai vertinga. O geriausia tai, kad turėti transporto priemonę gali būti labai paprasta: išsirinkai, pasirašei sutartį ir gavai, tereikia sumokėti mėnesinį mokestį“, – sako pašnekovas.
Priklausomai nuo paslaugos teikėjo, kartu su ilgalaike automobilio nuoma galima pasirinkti įvairių papildomų paslaugų krepšelį. Paimkime pavyzdį – bendrovė „WeFleet“ kartu su iš plačios pasiūlos pasirenkamų skirtingų modelių automobilių abonementine nuoma siūlo pasirūpinti jų priežiūra partnerių dirbtuvėse, užtikrinti reguliarią techninę apžiūrą, teikti pagalbą kelyje visą parą ir sutvarkyti administracinius formalumus.
„Jau tapo gan įprasta įsigyti naują kompiuterį ar telefoną ir jį itin greitai sureguliuoti taip, kad veiktų visos programos – anksčiau tam reikėjo atskiros dienos ir IT specialisto. Dabar taip pat lengvai galima turėti ir reikiamą automobilį. Nereikia savaitėmis derinti lizingo sutarties, nėra registracijos rūpesčių ir t. t. Verslas mėgsta efektyvumą – tokios paslaugos atliepia poreikį“, – vertina J. Lengvinas.
Renkasi dėl specifikos
Automobilių ekspertas atkreipia dėmesį, kad mobilumo sprendimai su paslaugų krepšeliu turi ir daugiau privalumų, tarp kurių – tikslus ateities išlaidų numatymas, laiko taupymas perleidžiant techninės priežiūros rūpesčius, lankstumas dėl galimų paslaugų pasirinkimo. Dėl šių savybių juos dažniausiai renkasi įmonės, kurios teikia pirmenybę aiškumui ir naudojimo patogumui.
„Kaip automobilininkui, man pačiam visai nesunku nuvaryti mašiną į servisą tada, kai to reikia. Tačiau, jeigu kalbėčiau kaip įmonės vadovas, įvertinčiau, kad greičiausiai nemenka dalis mano darbuotojų automobiliais naudojasi kaip darbo įrankiais – jie niekuo nesiskiria nuo kompiuterio, telefono ar kito įrenginio. Taigi, automobilis turi atlikti funkciją ir netapti našta – kuo daugiau jo priežiūros klausimų bus išspręsta netrukdant kasdienės įmonės veiklos, tuo geriau tiek įmonei, tiek jos darbuotojams“, – samprotauja J. Lengvinas.
Pasak pašnekovo, įprastai didesnius automobilių parkus valdančios įmonės turi partnerius, kurie rūpinasi technine priežiūra ir remontu. Transporto priemonės yra sudėtingi techniniai kūriniai, tad jų priežiūra turi daugybę niuansų ir reikalauja gilesnių žinių. Todėl šias paslaugas teikiančios bendrovės ir siūlo patikėti šiuos rūpesčius juos puikiai išmanantiems profesionalams.
Pavyzdžiui, „WeFleet“ įmonėms siūlo nuomotis automobilius pagal abonementinę sutartį, į kurios kasmėnesinį mokestį jau įtrauktos jo eksploatacinės išlaidos. Tai apima ne tik draudimą, bet ir nuolatinę priežiūrą.
Nuspėjamos išlaidos
Pastarosios sąlygos teikia įmonėms dar vieną nenuginčijamą privalumą – išlaidų nuspėjamumą. Automobilio abonemento paslaugą užsakiusi bendrovė iš anksto žino, kad sutartyje numatytą laikotarpį kas mėnesį mokės vieną ir tą pačią sumą.
„Verslui itin svarbu žinoti, kokias išlaidas turės ateityje. Nesu didis apskaitininkas, bet kai pačiam tenka dėlioti savo įmonės biudžetus į priekį, būna labai ramu dėl tų eilučių, prie kurių galima priskirti žymą „fiksuotos išlaidos“. Manau, kad pirmiausia nauda iš to yra visgi ramybė – tiek įmonės vadovui, tiek finansininkams“, – teigia J. Lengvinas.
Įmonių savininkams ir vadovams dar vienu svarbiu automobilio nuomos aspektu tampa mažesnis finansinis suvaržymas, nes abonementas yra tik mėnesinis mokestis, o ne įmonės turtas.
Pranešimas spaudai