Jaunieji miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojai – Europos ateitis

01 kovo 05:11 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Jaunas autobuso ar tolimojo susisiekimo autobuso vairuotojas dažnai neteisingai vertinamas kaip grėsmė eismo saugumui. Tačiau, baigę mokymus, jie tampa kvalifikuotais ir patikimais profesionaliais vairuotojais, lygiaverčiais vyresnio amžiaus kolegomis. Jie saugiai atlieka gyvybiškai svarbią visuomeninę paslaugą.

Vokietijos įmonės „Meyering Verkehrsbetriebe“ autobusų verslo vadovas ir instruktorius paaiškina, kodėl turime dar kartą peržiūrėti savo požiūrį į jaunus autobusų ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojus, jo straipsnis pateikiamas busworld.org.

Vokietijoje atlikti eismo įvykių, kuriuose dalyvauja autobusai, tyrimai parodė, kad jaunesni, 18–20 metų amžiaus, vairuotojai vairuoja saugiausiai. Tai netaikoma nuosavų lengvųjų automobilių vairuotojams.

Kodėl taip? Jauni vairuotojai ir jauni profesionalūs vairuotojai nėra tas pats. Jauniems profesionaliems vairuotojams tai yra jų karjera, pragyvenimo šaltinis. Jie yra motyvuoti ir šimtus valandų mokomi vairuoti atsargiai.

Nedarbo lygis visoje ES išliko aukštas, 14,7 proc. jaunesnių nei 25 metų amžiaus žmonių yra bedarbiai, o vairuotojų trūkumas Europos miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų sektoriuje nuo 2022 m. iki 2023 m. išaugo 54 proc.

Gyvybiškai svarbiam keleivinio transporto sektoriui reikia naujos energijos: tik 3 proc. profesionalių autobusų ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų yra jaunesni nei 25 metų, o 41 proc. – vyresni nei 55 metų. Jaunesni vairuotojai gali padėti ir sumažinti vairuotojų trūkumą bei vidutinį darbuotojų amžių.

Atsižvelgus į ilgesnę jų karjeros trukmę, jaunų vairuotojų mokymas yra investicija į ateitį. Tai galimybė jiems nuo pat karjeros pradžios laikytis tvirtos profesinės etikos ir į vairavimo saugumą orientuoto mąstymo.

Be to, jaunesni žmonės yra geriau susipažinę su šiuolaikinėmis technologijomis ir gali lengvai prisitaikyti prie naujų transporto priemonių, todėl jie yra idealūs kandidatai į moderniausius, technologiškai pažangiausius transporto priemonių parkus.

Viešojo transporto veiklos sritis suteikia daug naudos visuomenei ir patiems vairuotojams, todėl, remiantis klaidingais argumentais, nereikėtų atgrasyti jaunų žmonių tapti autobusų ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojais.

Peržiūrėjus vairuotojo pažymėjimų išdavimo direktyvas, atsirastų galimybė sumažinti ES profesionalių vairuotojų amžiaus cenzą.Tai padėtų į rinką ateiti pajėgiems ir motyvuotiems jauniems vairuotojams, kurie galėtų atlikti griežtus Europos mokymo ir sertifikavimo procesus bei tapti visapusiškai kvalifikuotais vairuotojais.

Vokiečiai ragina tiek keleivinio transporto įmonių vadovus, tiek politikus teikti visapusišką paramą jauniems vairuotojams, remti konkrečius Europos Parlamento Transporto komiteto žingsnius, sprendžiant jaunimo nedarbo ir vairuotojų trūkumo ES problemas, atidžiai apsvarstyti ir spręsti kelių eismo saugumo aspektus.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka