Kada susilygins elektrinių ir dyzelinių autobusų kainos?

11 balandžio 04:15 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Finansinė tvarių miestų iniciatyva ir „Bloomberg New Energy Finance” (BNEF) trečiajame metiniame tvarių miestų finansavimo forume paskelbė ataskaitą „Elektriniai autobusai miestuose: švaresnio oro link“. Joje pateikiama elektrinių autobusų sektoriaus apžvalga ir rekomendacijos, kaip skirtingų tipų miestai gali juos geriau panaudoti. Pagrindinės ataskaitoje paskelbtos išvados yra šios:

 

 

 

 

Didžiausias iššūkis elektriniams autobusams vis dar yra jų didelė kaina kaina, lyginant su analogiškais dyzeliniais autobusais. Kad išlaidos būtų mažesnės, atsiranda naujų verslo modelių, tokių kaip baterijų nuoma, bendras didesnio kiekio autobusų pirkimas ir naudojimas.

Analizė rodo, kad iki 2030 m. elektriniai autobusai turėtų kainuoti tiek pat, kiek ir dyzeliniai. Iki to laiko vidutinė elektros baterijos kaina turėtų sudaryti apie 8 proc. bendros autobuso kainos – kai 2016 metais šis skaičius buvo 26 proc. Tačiau, didėjant elektrinių autobusų paklausai, baterijų kaina gali mažėti greičiau. Tokiu atveju elektriniai autobusai susilygintų su dyzeliniais jau iki 2020 m. vidurio.

Įvertinus visas elektrinių autobusų eksploatavimo išlaidas paaiškėja, kad miestams jie jau dabar gali kainuoti pigiau nei tradiciniai. Tipiškas autobusas su 250 kWh baterijomis, vieną kartą įkrautas vadinamuoju lėtuoju būdu, per dieną įveikia maždaug 166 km, jo nuvažiuotas kilometras yra pigesnis nei analogiškų dyzelinu varomų ar suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų.

Net brangiausių 350 kWh elektriniai autobusų eksploatacija per ilgesnį laiką atsiperka. Kuo daugiau kilometrų nuvažiuojama, tuo eksploatacija atsieina pigiau.

 

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka