Kaune įlipimo pro priekines duris tvarka pasiteisino

sausio 27 05:45 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nuo praėjusių metų liepos 1-osios kauniečiai ir miesto svečiai į autobusus bei troleibusus lipa pro priekines duris. Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, pusmetį galiojanti naujoji tvarka pasiteisino.

„Didžioji dalis kauniečių patenkinti naująja įlipimo į miesto viešąjį transportą tvarka. Be abejo, sulaukėme ir neigiamų atsiliepimų, ypač iš pradžių, tačiau tokių būta gerokai mažiau“, – sako P. Keras.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, gerokai padidėjo vežėjų gaunamos pajamos. „Nors per šį laikotarpį Kauno viešajame transporte keleivių šiek tiek sumažėjo, tačiau pajamų gauta 400 tūkst. Lt daugiau. Galima teigti, jog šios papildomos pajamos – ankstesnių „zuikių“ sąskaita“, – aiškina P. Keras.

Naująja tvarka nesiskundžia ir vairuotojai; jų patogumu pasirūpinta iš anksto – įrengtos nuo salono atskirtos kabinos, papildomi šildymo prietaisai. Be to, jie daugiau uždirba už autobuse parduodamus vienkartinius bilietus. „Vairuotojų parduodamų popierinių bilietų kiekis didėjo itin ženkliai. Vien per pastaruosius keturis mėnesius iš to Kauno vežėjai uždirbo daugiau kaip 600 tūkst. litų“, – teigia P. Keras.

Sėkmingai įgyvendinti projektą padėjo ir tai, kad Kaune puikiai veikia elektroninio bilieto sistema. Įlipę pro priekines duris, keleiviai elektroninę bilieto kortelę priglaudžia prie komposterio, esančio šalia vairuotojo. Bilieto galiojimą patvirtina garso ir šviesos signalai. Čia pat keleiviai gali pažymėti ir vienkartinį elektroninį ar popierinį bilietą. „Iki vasaros miesto viešajame transporte ketiname visai atsisakyti popierinių bilietų. Nustatyta, kad žymėdami popierinį bilietą, keleiviai užtrunka maždaug tris kartus ilgiau, taigi jų atsisakius, įlaipinimas dar labiau pagreitės“, – sako P. Keras.

Be to, jau vasarą Kaune bus įdiegtas ir vadinamasis persėdimo bilietas. „Jį pažymėjus vienoje transporto priemonėje ir per tam tikrą nustatytą laiką persėdus į kitą, nebereikės mokėti visos naujojo bilieto kainos“, – aiškina P. Keras. Tai atpigins važiavimą viešuoju transportu, tuo pačiu suteiks jam daugiau patrauklumo.

Įlipimo pro priekines duris tvarka galioja daugelyje Vakarų Europos miestų, taip pat Klaipėdoje, Kėdainiuose ir Panevėžyje. Metus pro priekines autobusų bei troleibusų duris lipo ir vilniečiai. Nors sostinės gyventojai prie tokios tvarkos jau buvo įpratę, nuo 2011-ųjų rugpjūčio 1-osios Vilniaus savivaldybės sprendimu ją nutarta atšaukti.

Naujausi Vilniaus miesto savivaldybės pateikti duomenys rodo, jog pastaruoju metu „zuikių“ viešajame transporte sulaikoma daugiau. 2011 metų rugpjūčio-gruodžio laikotarpiu, lyginant su 2010 tuo pačiu laikotarpiu, viešajame transporte sulaikyta 27 proc. daugiau pažeidėjų, važinėjančių be bilieto. 2011 metais nustatyta 29,380 tūkst. pažeidėjų, o 2010 m. – 22,975 tūkstančiai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.