Keleivių vežėjai aptarė Kelių transporto kodekso pataisas bei kitus aktualius klausimus

16 lapkričio 05:31 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Lapkričio 15-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacija pakvietė keleivių vežėjus pasitarti dėl paskelbto Kelių transporto kodekso projekto, padiskutuoti apie kai kurias vežėjams ne itin aiškias jo nuostatas. Tuo pačiu aptarti ir kiti keleivinio transporto įmonėms aktualūs klausimai.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pristatė KTK punktus, kuriuos vežėjams derėtų aptarti. Vienas iš jų – dėl vairuotojų skaičiaus kiekvienai galiojančiai ir su transporto priemone susietai licencijos kopijai, projekte siūlomas skaičius 2,5. Vežėjų manymu, tai – perteklinis reikalavimas, jei vežėjai turi išteklių, gali turėti tiek vairuotojų, kiek jiems reikia, kad transporto priemonės būtų kuo intensyviau naudojamos, ši sritis neturi būti reguliuojama. Siūlyta šio KTK punkto atsisakyti.

Dar vienas aktualus klausimas – dėl komandiruojamųjų darbuotojų iš ES į Lietuvą bei iš Lietuvos į ES. Dabar reikės ne vėliau kaip iki keleivių vežimo pradžios pateikti Valstybinei darbo inspekcijai komandiruojamo vairuotojo komandiravimo deklaraciją.

Taip pat aptartas transporto vadybininkų kompetencijų klausimas.  Vežėjų manymu, reguliarūs vadybininkų mokymai – kas trejus metus – taip pat perteklinis reikalavimas, susirinkimo dalyviai siūlė terminą prailginti iki penkerių metų arba to atsisakyti. Keleivių vežėjų manymu, turėtų būti tikrinama ir pavėžėjų kompetencija, nėra teisinga, kai reikalavimai taikomi tik rinkoje oficialiai dirbantiems licencijuotiems vežėjams.

Kalbėta ir apie smulkių siuntų sąvokos atsisakymą, apie autobusų stočių veiklos atskyrimą nuo pagrindinės vežėjo vykdomos licencijuotos keleivių vežimo veiklos padalinio – siūlyta atsisakyti tokio reglamentavimo, nes nesuprantama, kokiais tikslais tai buvo nustatyta.

Keleivių vežėjai taip pat aptarė tolimojo susisiekimo maršrutų ateitį, kalbėjo apie tai, kuris variantas – konkursai maršrutams aptarnauti ar rinkos liberalizavimas –keleiviams būtų naudingesnis bei užtikrintų tvarias veiklos sąlygas vežėjams.

Įmonių vadovai priminė Latvijos pavyzdį, kur, paskelbus konkursus, rinkoje liko vos keletas dalyvių, greta dotuojamų maršrutų atsiranda komerciniai, kuriuose dirbantys vežėjai atsisako vežti lengvatomis besinaudojančius keleivius, kadangi jiems už tai nekompensuojama.

Susirinkimo dalyviai diskutavo ir kitais aktualiais pastarojo meto klausimais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka