Keleivių vežėjai linkę pritarti Galimybių paso naudojimui tolimojo susisiekimo autobusuose

25 rugpjūčio 04:19 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Rugpjūčio 24 d. Lietuvos keleivių vežimo asociacija sukvietė savo narius pasitarti dėl Galimybių paso viešajame transporte. Taip pat aptartas Profesinės kompetencijos egzaminavimo tvarkos pakeitimų projektas, kalbėta apie LKVA inicijuojamo Memorandumo pasirašymo organizavimą bei kitais klausimais. 

Asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis priminė, jog Galimybių paso nuo rugsėjo 13 d. nereikės vietiniame (miesto ir priemiesčio) transporte, reikalavimas jį turėti išlieka važiuojantiems tolimojo bei tarptautinio susisiekimo maršrutais bei užsakomaisiais ir specialiaisiais reisais.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie tai, kokių sunkumų gali kilti vairuotojams tikrinant keleivius, baiminosi, kad vežėjai nebūtų baudžiami už be Galimybių paso ar su suklastotu dokumentu vežamus keleivius. Vis dėlto, jų teigimu, keleivinio transporto verslas labiausiai nenorėtų dar vienos Covid-19 pandemijos bangos, kai per ankstesnes dvi tolimojo susisiekimo praktiškai nebuvo likę. Pasak jų, panašūs apsunkinimai reikalingi tam, kad kuo daugiau žmonių paskatintų skiepytis, nemaža visuomenės dalis, baimindamasi naujų apribojimų, skuba skiepytis, tai yra teigiamas ženklas.

LKVA nariai kalbėjo apie tai, kokių sunkumų galėtų kilti tikrinant Galimybių pasus. Problemų ypač padaugės, kai į mokyklas bus vežami moksleiviai, kurie nepaskiepyti ir neturi Galimybių paso, tačiau mokysis kontaktiniu būtu. Be to, vairuotojams, tikrinantiems keleivių dokumentus, tolimojo susisiekimo maršrutuose gali būti sunkiau laikytis tvarkaraščių. „Iš esmės keleivių vežėjai palaiko iniciatyvą taikyti Galimybių pasą tolimojo susisiekimo maršrutuose, tiesiog mato tam tikrų sunkumų šį apribojimą įgyvendinat praktikoje,“ – pabrėžė LKVA prezidentas.

Keleiviai plačiai naudojasi galimybe bilietus įsigyti iš anksto internetu, ten patikrinti Galimybių pasą nėra galimybės. „Žmogus, atvykęs į stotį su bilietu, norės patekti į autobusą, net jei neturi Galimybių paso. Nepakliuvęs gali reikalauti grąžinti pinigus už bilietą, nors vairuotojas to padaryti negalės. Vairuotojų reikalavimų toks keleivis gali ir nepaisyti, kaip dažnas dabar nepaiso reikalavimo užsidėti kaukę“, – kalba G. Nakutis.

Vežėjų nuomone, Galimybių pasą turėtų tikrinti ne vairuotojai, o autobusų stotyse specialiai paskirti pareigūnai, kurie turėtų galimybę patikrinti duomenis portale esveikata.lt. „Stotyse autobusai stovi ilgesnį laiką, neįleistas į autobusą keleivis galėtų ieškoti kitų galimybių pasiekti kelionės tikslą. Nepriimti keleivio tarpinėje stotelėje į paskutinį autobusą būtų nežmogiška“, – mano LKVA prezidentas.

Klausimų kyla ir dėl užsakomųjų bei specialiųjų reisų – vežėjų nuomone, užsakovai turi užtikrinti, kad darbuotojai, vežami į darbą specialiaisiais reisais ir keleivių grupės, vežamos užsakomaisiais reisais, turėtų Galimybių pasą. Vežėjų manymu, tai neturėtų būti vairuotojo ar vežėjo atsakomybės klausimas.

G. Nakutis pristatė pakeitimus Profesinės kompetencijos egzaminavimo tvarkoje. Tuos pačius egzaminus turėtų laikyti tiek vietinio ir tolimojo susisiekimo, tiek tarptautinio susisiekimo įmonėse dirbantys transporto vadybininkai. Pasak keleivių vežėjų, didesnių sunkumų čia neturėtų kilti.

Keleivių vežėjai taip pat kalbėjo apie inicijuojamą Memorandumą dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje įgyvendinimo, kaip ir kada jis galėtų būti pasirašytas. Prie šio memorandumo bus kviečiami prisijungti ir kiti įvairių transporto rūšių keleivių vežėjai.

Memorandumo projektą rasite čia.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka