Birželio 5-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacija surengė jau tradicija tapusį keleivių vežėjų susitikimą su UAB „Palangos komunalinis ūkis“ atstovais. Dalyvauti kviesti visi vežėjai – ne tik tie, kurie priklauso asociacijai.
„Kaip ir kasmet, susirinkome pasitarti, kaip užkirsti kelią nelegaliems vežėjams, Palangos autobusų stotyje bandantiems pervilioti keleivius iš mūsų vežėjų autobusų. Nuo liepos 1-osios keičiasi pavėžėjų veiklos taisyklės, taigi apsauga autobusų stotyse ypač reikalinga“, – sakė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Įmonės „Palangos komunalinis ūkis“ vadovas Gediminas Valinevičius kalbėjo apie dabartinę situaciją autobusų stotyje: „Visi išgyvenome nelengvą, išskirtinį laikotarpį. Dabar pamažu autobusų eismas atsistato, iš pernai tokiu pat metu turėtų 60 reisų šiuo metu turime 40, sumažėjo ir autobusais vežamų siuntų kiekis. Vis dėlto tikimės gero sezono ir gerų keleivių srautų“.
Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, dėl naujai priimtų pavėžėjų veiklos taisyklių autobusų stoties apsaugos klausimas bus dar aktualesnis.
„Manau, turime visi galvoti, kaip apginti savo interesus Palangoje. Visi vežėjai turėtų susiburti ir atlikti tą pačią procedūrą kaip kasmet. Asociacija turėtų paraginti jungtis visus vežėjus. Manau, galėtų prisidėti ir „Klaipėdos keleivinis transportas“ – jų pajamos dėl nelegalių vežėjų veiklos taip pat nukenčia“, – sakė bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Pasak G. Valinevičiaus, pernai prie Palangos autobusų stoties apsaugos prisidėjo visi vežėjai, vežantys keleivius į pajūrį, išskyrus pavienius atvejus.
Bendrovės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius siūlė apsaugą samdyti nuo Joninių iki Žolinės – tuo metu keleivių srautai būna didžiausi. Pasak vežėjų, jei prireiks, terminas gali būti pratęstas.
Vežėjų teigimu, apsauga autobusų stotyse drausmina. „Akivaizdu, kad tvarka veikia, vairuotojai tai patvirtina. Be abejo, visų nelegalių vežėjų nesugaudysi“, – sakė Skuodo autobusų parko vadovas Rimantas Pabrėža.
Apie teigiamus rezultatus kalbėjo ir Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė. „Vairuotojai patenkinti, neliko grūsčių prie bagažo skyriaus“, – sakė įmonės vadovė.
Apie atsirandančias naujoves nelegalių ar pusiau legalių vežėjų versle kalbėjo įmonės „Vlasava“atstovai. Jų teigimu, legaliems vežėjams dirbti, išlikti rinkoje tampa vis sunkiau.
Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius sakė, jog susitarimas dėl Palangos autobusų stoties apsaugos turėtų būti bendras: „Tikimės, kad šiais metais sezonas bus ypatingas – keleivių srautai didėja jau dabar, reikia juos suvaldyti“.
Pasak G. Valinevičiaus, autobusų stotyje esanti apsauga veikia psichologiškai – pamatęs netoliese esantį apsauginį, nelegalus vežėjas jau nebetempia žmogaus už rankovės į savo transporto priemonę. Be to, apsaugos darbuotojai ne tik saugo, bet ir padeda keleiviams prikabinti prie autobuso dviratį ar kitais atvejais.
Iš Palangos keleivių vežėjai vyko į Skuodą, kur aplankė autobusų stotį, apžiūrėjo remonto dirbtuves, naują autobusų plovyklą. Svečiams didelį įspūdį padarė gražiai įrengta autobusų stotis, tvarkingos bei jaukios dirbtuvės. Vežėjų teigimu, Skuodo įmonė galėtų būti pavyzdžiu, kaip galima tvarkytis ir neturint didelių lėšų.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos