Klaipėdos autobusų parkas: 60 metų kartu

06 lapkričio 05:29 2015 Spausdinti straipsnį Istorija Lankytojai

apie-klaipLapkričio pradžioje Klaipėdos autobusų parkas švenčia 60-ties metų jubiliejų. Ta proga – generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės mintys apie įmonės praeitį, dabartį bei ateitį.

 

 

 

 

– Jubiliejus – tai proga atsigręžti atgal, apžvelgti nueitą kelią, taip pat numatyti gaires ateičiai. Kokius esminius savo autobusų parko raidos etapus paminėtumėte?

– Švenčiant šešiasdešimtmetį, labiau norėtųsi pabrėžti pastarųjų dešimties metų istoriją. Apie senesnę kalbėta jau ne kartą.

Nuo 2005-ųjų, kuriuos norėtųsi laikyti atskaitos tašku, įvyko daugybė svarbių dalykų. Pasistatėme naują autobusų stotį, tokiu būdu keleiviams laukti autobusų tapo patogiau, pagerėjo sąlygos darbuotojams.

Pastaraisiais metais pritaikėme autobusų stotį žmonėms su negalia – iš anksto pranešęs apie kelionę, nevaikštantis žmogus sutinkamas, palydimas iki autobuso, pasirūpinama jo vežimėliu.

Be to, per šiuos metus įsigijome nemažai naujų ir naujesnių autobusų, užtarnauto poilsio išleidome senuosius „Ikarus“. Juos keitė modernesni, vakarietiški, žemagrindžiai autobusai.

Pirmieji Lietuvoje pradėjome eksploatuoti suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus. 2007-ųjų pradžioje Klaipėdos gatves išvažiavo pirmieji miesto autobusai su dujų balionais ant stogo. Tuomet parko teritorijoje įrengta nedidelio galingumo kompresorinė stotis, kuri vėliau išplėsta, pritaikyta pildyti dujomis daugiau miesto autobusų.

Kaip labai svarbius norėčiau paminėti pastaraisiais metais vykdytus projektus ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti.

apie-klaip1iš ES ekologinių fondų gavome dvylika naujų autobusų, dar tiek pat – pagal Klimato kaitos programą. Tokiu būdu mūsų parkas pasipildė moderniais, suspaustomis gamtinėmis dujomis varomais „Irisbus Citelis“ bei ispaniškais „Castrosua“ autobusais. Vienas iš ispaniškų autobusų – varomas tiek suspaustomis dujomis, tiek ir elektra.

Dabar jau pusė miesto autobusų važinėja naudodami ekologiškus degalus.

Kaip jau minėjau, nuolat pirkome ir pavažinėtus autobusus. Per šį laikotarpį įsigijome 45 naudotus MAN ar „Mercedes-Benz“. Po Naujųjų į Klaipėdą turėtų atvykti dar septyni pavažinėti autobusai.

Atnaujinome ir turistinių autobusų parką. Per pastarąjį dešimtmetį nupirkome tris visai naujus „Temsa Safari“, kasmet įsigydavome po vieną ar du pavažinėtus autobusus. Visuose tarpmiesčio autobusuose veikia nemokamas WiFi internetas. Mums svarbu keleiviams teikti kuo geresnes paslaugas.

– Pastaruoju metu atnaujinote ir įmonės patalpas…

– Daug dėmesio skiriame ir darbuotojų darbo sąlygoms gerinti. Atnaujinome autobusų diagnostikos barą, nupirkome naują įrangą. Čia prieš techninę apžiūrą patikriname savo eksploatuojamus autobusus.

Be to, įsigijome naują autobusų plovyklos įrangą – ji modernesnė, taupesnė.

Šiemet atnaujinome ir administracijos pastatą. Renovavome išorę, sutvarkėme kabinetus. Tokiu būdu ne tik pagerinome sąlygas darbuotojams, bet ir sumažinsime išlaidas šildymui, kitoms paslaugoms.

Sutvarkėme  dalį dirbtuvių, poilsio kambarius darbuotojams. Įrengėme mini virtuvėlę, kur mūsų žmonės gali pasišildyti iš namų atsineštą maistą, išsivirti arbatos, kavos.

Dirbtuvių remonto darbai kol kas dar nebaigti, tačiau tikimės, jog jau netrukus mūsų remontininkai galės dirbti jaukiose, šildomose dirbtuvėse. Įrengsime dujinį šildymą, bus šildomos tik tos patalpos, kur dirbs žmonės. Tokiu būdu nereikės šildyti oro, o žmonėms dirbti bus daug maloniau.

Šiuo metu rengiamas minėtųjų darbų projektas, tikimės, kad dirbtuvių renovaciją pradėsime dar šių metų žiemą.

Taip pat žadame investuoti ir į teritorijos tvarkymą, asfalto duobių lopymą.

– Pastaruoju metu Klaipėdos viešajame transporte atsirado ir daugiau permainų. Vienodai nudažyti autobusai, vairuotojai aprengti vienodomis uniformomis…

– Šiemet dalyvavome konkurse vežti keleivius miesto maršrutais, jį laimėjome. Kaip ir anksčiau, mūsų autobusų parkas aptarnauja apie 50 proc. miesto maršrutų.

Klaipėdos miesto politikai numatė, kad visi autobusai turi būti nudažyti vienoda – mėlyna – spalva, su raudona ir geltona juostomis viršuje. Taip pat ant kiekvieno autobuso turi būti miesto herbas.

Visus autobusus perdažyti įsipareigojome iki kitų metų rugsėjo 1-osios, tačiau nemažai darbų jau padaryta. Tiesa, neperdažysime ekologiškų autobusų – jie ir toliau liks pilki, žali ir oranžiniai.

Investavome ir į naują vairuotojų aprangą. Visi mūsų autobusų vairuotojai gaus naujus megztinius, mėlynos spalvos marškinius. Vienodus kaklaraiščius su įmonės logotipu savo vairuotojams padovanojome per praėjusius Naujuosius metus.

Be to, kiekvienas mūsų vairuotojas nešioja specialų ženklelį, ant kurio užrašytas įmonės pavadinimas, vairuotojo vardas bei pavardė. Kadangi mieste dirbame ne vieni, norime, kad mūsų vairuotojai skirtųsi iš kitų tarpo, būtų atpažįstami.

Tiek vairuotojų, tiek įmonės darbui labai padeda transporto priemonėse sumontuotos vaizdo kameros. Jos filmuoja tiek autobusų vidų, tiek išorę. Ši naujovė jau padėjo išspręsti ne vieną konfliktinę situaciją tiek tarp vairuotojų ir keleivių, tiek tarp vairuotojų ir kitų eismo dalyvių.

Vaizdo kamerų duomenimis dalijamės ir su policininkais – jie padeda nustatyti pažeidėjus, išsiaiškinti eismo įvykių kaltininkus.

– Kokius pradėtus darbus žadate tęsti ir ateityje?

– Kaip jau minėjau, baigsime tvarkyti dirbtuves, sutvarkysime asfaltą įmonės teritorijoje, skirsime investicijų gerbūviui tvarkyti.

Toliau dalyvausime ekologiniuose projektuose, tikimės dar labiau atnaujinti turimų transporto priemonių parką. Pirksime ir turistinius autobusus, kad keleiviai gauti kuo geresnes paslaugas.

Be to, reikia sutvarkyti degalinę, kuri pasenusi ir techniškai, ir morališkai. Žodžiu, nors per pastaruosius metus nuveikta nemažai, darbų dar laukia daug.

– Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka