„Klaipėdos autobusų parkas“ žengia į naujų paslaugų rinką

09 liepos 04:30 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, siekdama plėsti savo veiklą, nusprendė dalyvauti viešųjų pirkimų konkurse atliekoms vežti Neringoje. „Esame regiono lyderė tiek keleivių vežime, tiek kitų paslaugų teikime. Todėl nusprendėme, kad miestas atliekoms vežti gali naudotis ir savo, savivaldybės, įmonės pajėgumais. Juolab kad turime visas galimybes teikti panašias paslaugas“, – sako bendrovės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

 

Konkurse – lygiomis sąlygomis

Pasak direktoriaus, prieš keletą metų Klaipėdoje atliekų išvežimo paslauga buvo brangiausia Lietuvoje. Atidavus rinką privatiems vežėjams, ji gerokai brango Rygoje, Taline, įvairių problemų kilo Lietuvos sostinėje Vilniuje. „Savivaldybė turi turėti įtaką šiame versle, nepalikti miestiečių privatininkų savivalei. Šiuo atveju viešųjų pirkimų konkurse dalyvavome vienodomis sąlygomis su kitomis įmonėmis. Mūsų partneriai – bendrovės „Klaipėdos transportas“ ir „Parsekas“, – pasakoja V. Ramanauskas.

Įmonė „Klaipėdos autobusų parkas“ kartu su minėtais partneriais viešųjų pirkimų konkursą vežti atliekas Neringoje laimėjo. Tačiau prieš tai regione dirbusi bendrovė „Ekoservisas“ konkurso rezultatus apskundė – neva, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ neatitiko konkurse nurodytų kvalifikacinių reikalavimų.

„Klaipėdos regiono atliekų  tvarkymo centras“ mūsų pateiktus dokumentus įvertino, jo specialistų teigimu, visi jie atitiko reikalavimus. Pirmasis teismas „Ekoserviso“ skundą atmetė, tuomet jie apskundė mus aukštesniajam teismui. Šį teismą mūsų įmonė pralaimėjo – neva, mūsų pasiūlymas neatitinka konkurso reikalavimų, nes neturime savo automobilio. Toks sprendimas mums buvo nelabai suprantamas – visus reikiamus dokumentus pateikėme per CPA, taip pat – ir dėl specialaus automobilio įsigijimo“, – dėsto UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.

Pasak jo, situacija, į kurią pateko Klaipėdos regioninis atliekų centras, nepavydėtina. Jie vėl turėtų grįžti prie konkurso rezultatų įvertinimo, tada vėl skelbti tą patį nugalėtoją – bendrovę „Klaipėdos autobusų parkas“. „Ekoservisas“ savo ruožtu sprendimą vėl skųstų, tai galėtų tęstis iki begalybės.

Laukia Aukščiausiojo teismo išvadų

„Šiuo metu KRATC apskundė antrojo teismo sprendimą Aukščiausiajam teismui, laukiame  rezultatų. Jei sprendimas bus mums palankus, įsigysime specialų atliekų vežimo automobilį, taip pat pateiksime ir antžeminius konteinerius visam Neringos regionui“, – sako V. Ramanauskas.

Jo teigimu, situacija neįprasta dėl to, kad „Ekoservisas“ – buvusi savivaldybės įmonė „Specialusis autotransportas“. Savivaldybė ją pardavė, įmonė buvo privatizuota, kad paslaugos miestiečiams taptų pigesnės. Vis dėlto po daugelio metų prieš jau privatizuotą ir neva pigiau turėjusią atliekas vežti įmonę vėl laimėjo jau kita savivaldybės įmonė.

„Tai akivaizdžiai pademonstruoja, jog privatizavimas – ne visada tinkamiausia išeitis. Mes, keleivių vežėjai, dirbame su mažiausiu rentabilumu, ko nepasakysi apie atliekų vežėjus. Konkursų rezultatai parodo, kad savivaldybės įmonės gali teikti paslaugas gerokai pigiau nei privatininkai“, – pabrėžia generalinis direktorius.

Ragina sekti savo pavyzdžiu ir kitus keleivių vežėjus

Pasak V. Ramanausko, pagrindinė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ veikla yra keleivių vežimas, 60 proc. pajamų gaunama už keleivių vežimą mieste. Vis dėlto vežėjai stengiasi nuolat ieškoti naujų veiklų, naujų verslo nišų. „Daug dėmesio skiriame užsakomiesiems reisams, taip pat plečiame remonto paslaugas. Nuolat turime galvoti, kaip uždirbti daugiau“, – sako įmonės vadovas.

V. Ramanauskas skatina apie tai pagalvoti ir kitas keleivinio transporto įmones. „Savivaldybės turi būti suinteresuotos išlaikyti panašių paslaugų teikimą savose rankose. Kas geriau nei keleivių vežėjai gali perimti atliekų vežimą? Kiekviena keleivinio transporto įmonė turi tinkamą teritoriją, plovyklą, remonto dirbtuves, dispečerinę, vadybininkus. Tereikia priimti vairuotoją ir vieną atsakingą žmogų. Visa tai yra pakankamai nesudėtinga“, – sako UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.

Lina Jakubauskienė

UAB „Klaipėdos autobusų parkas” nuotrauka